És de sobres conegut que, per molt que els motors dièsel estiguin vivint al final de la seva època d'esplendor a Espanya i a Europa, continuen sent molts els conductors els que aposten per ell, especialment aquells conductors que saben molt bé que realitzaran molts quilòmetres a l'any i que la immensa majoria d'aquests quilòmetres no es realitzaran en entorns urbans, sinó més aviat a altes velocitats per autopistes o autovies.

I és que, a diferència del que passa amb els motors híbrids o els motors de gasolina, són les autopistes i les autovies conduint altes velocitats on aquest tipus de mecàniques acaben oferint el seu millor rendiment i, sobretot, una xifra de consum molt millor que la dels motors de gasolina.

 

És més, es pot destacar que el model de gasolina més eficient al nostre país consumi gairebé 1 l més cada 100 km que el model dièsel més eficient, i es pot destacar a més també que el gasolina que menys consumi és un model d'un segment inferior al del dia és el que menys consumi, una cosa que parla molt bé de l'eficiència que has aconseguit trobar molts fabricants amb els motors dièsel d'última generació.

El Renault Clio dièsel és un 'encenedor'

El model que pot presumir de ser el dièsel que menys consumeix al nostre país és el Renault Clio, un utilitari, en la seva versió dci de 100 cavalls de potència, model que fixa una mitjana de consum de tan sols 4,1 litres als 100 quilòmetres. Per la seva part, el gasolina que menys consumi és el Toyota Aygo X Cros, un urbà, amb una mitjana de consum de 4,8 l als 100 km.

 

Al Clio li segueixen models com el Peugeot 208 i el Skoda Octavia, els dos en les seves versions dièsel evidentment, amb una mitjana de consum de també 4,1 l, quedant-se un esglaó per sobre, amb una mitjana de 4,2 l, models com el Seat León i el Opel Corsa en les seves versions dies ell.

Models que la immensa majoria dels casos formen part dels segments B o C, és a dir, models que tampoc no són molt pesats i que, si s'utilitzen en les condicions pensades per a aquest tipus de mecàniques, poden acabar sent autèntics 'encenedors', és a dir, models amb un consum molt baix i que, per tant, acaben ajudant la butxaca dels seus propietaris.