Si estàs buscant un compacte i has fet un cop d'ull a les opcions que proposa el mercat, hauràs vist que els preus s'han disparat en els últims mesos. Per això és summament important elegir bé per no emportar-nos decepcions d'haver gastat una important quantitat de diners en una cosa que no acaba de convèncer.
En aquest sentit, si cerques un compacte que compleixi en la relació qualitat-preu, aquest és el Ford Focus. En la seva versió d'accés ja trobem un model molt ben equipat i amb un motor molt solvent.
El Ford Focus no és el cotxe més barat, però el compensa amb un motor solvent i un equipament molt complet
No és el compacte més barat. Segons es pot comprovar en la seva pàgina web, el Focus arrenca en 30.569 euros al comptat que cauen fins a uns interessants 26.491 euros al novembre si financem la compra. Però també és cert que és un dels més complets des de les versions més senzilles i també molt solvent en l'apartat mecànic.
Comencem per això últim. El Ford Focus d'accés aconsegueix fer el 0 a 100 km/h en 10,2 segons, amb un consum mixt de 5,5 litres cada 100 km i unes emissions de 125 grams de CO2 per km.
Acabat ST-Line per al Focus més barat
Això és gràcies al motor que munta sota el capó. Es tracta d'un bloc de gasolina que cubica 1.0 litres i desenvolupa 125 CV de potència i 170 Nm de parell màxim. I s'associa a un sistema de tracció davantera i un canvi de marxes manual.
Mientras que en equipament, el Focus d'accés inclou l'acabat ST-Line. Aquest ja compte de sèrie amb:
- Sistema d'àudio Sync 4 amb pantalla gran, navegació, DAB, Apple Car Play i Android Auto i connectivitat total
- Para-xocs davanter i posterior esportiu superior de color, inferior de color propi
- Mirall retrovisor amb atenuació automàtica
- Insercions exclusives ST Line Parrilla davantera inferior/superior
- Suspensió esportiva (10mm més baixa)
- Panell de balancins ST
- Motllura negra del marc de la porta
- Tub d'escapament esportiu (sortida única però amb aparença de tub d'escapament doble)
- Espòiler posterior del color de la carrosseria
- Pom de la palanca de canvis en cuir / cromat (amb transmissió manual)
- Menys Recolzabraços central posterior
- Sostre fosc
- Lleves al volant (en combinació amb la transmissió automàtica)
- Seient del passatger manual de 4 posicions (ajustament d'altura i lumbar)
- Eixugaparabrises sensible a la pluja
- Retrovisors exteriors plegables i amb calefacció del color de la carrosseria
- Climatitzador bizona (controlat per pantalla tàctil)
- Llantes d'aliatge de 17" ET 50MM
- Seients davanters en forma de V amb coixí alt
- FORDPass Connect per a SYNC4
- Control de creuer
- Assistent d'emergència (a través del mòbil)
- Consola central alta amb recolzabraços
- Sensors d'aparcament davanters i posteriors
- Volant ST- 3 radis de cuir Sensico® esportiu amb costures vermelles
- Menys llum ambiental
- Fars LED fixos amb llums diürns LED
- Llums de lectura LED davanters i posteriors
- Para-sol del conductor i del passatger amb mirall i corretja
- Finestres davanteres i posteriors elèctriques
- Fre d'estacionament elèctric amb funció de retenció automàtica (EPB)
- 4 agafadors posteriors esmorteïts i plegables amb ganxos per a abrics en la part posterior
- Palanca de canvis giratòria + EPB amb transmissió automàtica 8F
- Panys de portes - Elèctriques, amb comandament a distància
- My Key Gen 2
- Seient posterior plegable 60:40
- Seient del conductor manual de 4 posicions (ajustament d'altura i lumbar del seient del conductor)
- Estores davanteres
- Engegada sense clau
- Llums posteriors LED
- Navegació Ford Connected (Mapes actualitzats; Sempre amb cobertura; Trànsit de Vida; Instruccions pas a pas; Informació sobre perills locals; Serveis de vehicles robats per 1 any)