Porsche no és una marca que tingui precisament problemes a l'hora d'aconseguir xifres de venes que acabin suposant una bona xifra de beneficis. Com la resta de marques de luxe, els alemanys gana molt més amb cada una de les seves vendes del que ho fan en marques generalistes com Volkswagen, també membre del Grup Volkswagen.

Això no significa que els alemanys no estiguin gaire atents a les novetats als catàlegs de les seves marques rivals, i Maserati és una d'elles. Una marca, Maserati, que ha presentat recentment un dels models que més els ha d'ajudar en els propers mesos i anys a aconseguir encara millors xifres de vendes.

No és cap altre que el Grecale, un SUV de mida mitjana que, entre molts dels seus rivals, té el Porsche Macan com un dels principals. Dos SUV que se situen diversos esglaons per sobre dels d'Audi, Mercedes, BMW i companyia i que tenen en el luxe, l'esportivitat, el disseny i la qualitat en tots els sentits les seves millors armes.

 

La pregunta en aquest cas és quin dels dos és millor tenint en compte que, per molt que siguin models amb preus molt elevats i que estan reservats a uns quants privilegiats, són models que competeixen directament l'un contra l'altre en el segment més VIP del mercat.

Dos dels SUV de luxe més atractius, i més cars, del mercat cara a cara

Els dos són models que compta trobar un però important, pel que és evident que són dues compres més que recomanades. Això sí, hi ha algunes diferències entre els dos. Diferències que, almenys en aquest cas, juguen molt a favor del Maserati.

I és que la marca italiana ha optat per dotar el seu nou SUV amb un motor que és millor que el que munta el Porsche. El Grecale més senzill de tots arriba amb un motor de 300 cavalls de potència que, ull, compta amb un sistema de micro hibridació que li permet, com no, poder lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.

 

I això és una cosa que no pot dir el Macan més senzill de tots, que explica amb un motor de 265 cavalls de potència que no té cap sistema de micro hibridació. Les prestacions en els dos casos són més que interessants, sent millors això sí en el cas del model italià donada la seva major potència.

Si ens centrem en els preus, són quantitats que s'allunyen, i molt, de les que la immensa majoria de conductors a Espanya poden assumir. En el cas del Porsche, la versió més barata del macan parteix des dels gairebé 73.000 euros, mentre que en el cas del Grecale aquest, en la seva versió d'accés, parteix des dels més de 81.000 euros.

No és una diferència enorme, i menys en aquest tipus de quantitats i models, per la qual cosa, per molt que sigui més car, el fet que el Grecale compta amb etiqueta ECO de la DGT és el factor determinant en aquest comparativa que decanta la balança al seu favor.