És de sobres conegut que Porsche és un dels fabricants de luxe que m'has estat apostant pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics. És més, el seu Taycan passa per ser un dels elèctrics més venuts de la seva categoria de tot en la referència per a aquells que, això sí, no és que tinguin un pressupost precisament ajustat.

Veient que la seva primera aposta 100 × 100 elèctrica ha estat tot un èxit, a la marca alemanya han decidit llançar-se al mercat dels seu 100 × 100 elèctric de la mà d'una nova generació del seu Macan, un model que es queda per mida per sota del Cayenne, però que pot presumir de ser una de les millors opcions per als més VIP.

 

Entre altres coses perquè, més allà que aquest model pot presumir de ser dels més Top a nivell de mercat el que es refereix a la tecnologia, qualitat i mecàniques, és un dels SUV esportius amb millor dinàmica de conducció del mercat, una cosa que no sol ser fàcil amb un cotxe d'aquestes característiques.

El preu del nou Porsche Macan és un problema

Es pot tenir en compte que la versió més senzilla d'aquest model, encara que precisament senzilla no seria la paraula més adequada per definir un model d'aquestes característiques, acaba oferint una potència de més de 400 cavalls, mentre que la versió més potent frega els 640 cavalls. Així, malgrat que no és un model segurament pensat per gaudir al volant com es gaudiria amb un esportiu de la marca alemanya, el treball de fabricant quan dinàmica de conducció amb aquest nou Macan ha estat fantàstic.

 

Però el principal problema que té aquest model, com passa amb tants altres d'elèctrics i de marques de luxe, és que és un model extremadament car. La versió més senzilla de tota supera els 85.000 €, mentre que la versió turbo supera els 115.000 €, preus que a més no entren dins dels paràmetres per poder aprofitar-se dels ajuts del pla del govern per incentivar la venda de cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

No seria estrany llavors que, si bé com passa amb tants altres models de Porsche aquest Macan tingués la seva particular quota de mercat, serà molt difícil que aconsegueixi unes xifres de vendes com les que poden aconseguir altres models de marques també molt ben valorades.