Creixen els problemes per al Toyota RAV4. I és que, el que havia estat durant molt temps un dels models més venuts de la marca a Espanya i a Europa està veient com en els últims temps li surten rivals de sota de les pedres.

Però el pitjor per a aquest model és que, més enllà dels seus rivals externs, és des de dins, des de Toyota, on sembla que són disposats a posar-lo les coses encara més difícils al seu SUV de mida mitjana.

Entre altres coses perquè, com bé reflecteixen les xifres de vendes, són precisament els germans petits del RAV4, el C-HR i el Yaris Cross, els models que més matriculacions li estan robant.

Si bé és cert que el C-HR, el segon model més venut en aquest 2022 a Espanya, és ja un veterà que el RAV4 tenia més o menys controlat, l'arribada del Yaris Cross, un SUV més compacte però amb unes línies molt similars a les del SUV de mida mitjana, ha suposat una davallada en les vendes del RAV4 ateses les bones xifres del SUV de mida compacta.

Per si amb aquests dos models el RAV4 no en tingués prou, ara en Toyota estan a punt per començar la comercialització d'un nou SUV que, si bé estèticament no guarda tant semblança amb ell com el Yaris Cross, molts posaran per davant: no és cap altre que el bZ4x, el primer SUV cent per cent elèctric de Toyota.

El bZ4x es posicionarà com un dels grans rivals del Toyota RAV4

Un model del que ja es coneix pràcticament tot i que se sap que serà aquest estiu quan la marca el comenci a vendre als principals mercats top a nivell mundial. En aquest cas, a diferència del RAV4, que arriba amb versions híbrides i híbrides endollables, aquest bZ4x, el primer model de la submarca de Toyota Beyond Zero, arribarà amb un motor cent per cent elèctric.

Si bé és cert que en Toyota han apuntat que s'esperen que el seu èxit comercial no sigui tan gran com el del RAV4, de fet a la marca consideren que el primer any no superaran les 60.000 unitats venudes d'aquest bZ4x, no són pocs els que consideren que aquest SUV sí que serà un dels principals rivals del RAV4.

 

Ull, no un rival directe, entre altres coses perquè pertanyen a mercats diferents sent un d'elèctric i l'altre híbrid, però sí un model pel qual molts dels quals tenien al cap anar cap el RAV4 faran un esforç.

Serà un model més car, això és obvi tenint en compte que és un elèctric, però serà també un model molt més avançat tecnològicament i amb tots els beneficis de contra amb l'etiqueta ZERO al nostre país. Mentre a la marca es mostren prudents, són molts els queden per fet que, com va passar al seu dia amb el RAV4, aquest bZ4x arribarà per revolucionar el nostre país.