Fa tot just uns anys era impensable que una marca de telecomunicacions es plantejava entrar en la indústria de l'automòbil, però el que ha ocorregut recentment amb Xiaomi demostra que evidentment els temps han canviat, i molt, en els últims temps en aquesta indústria.

I és que no ha estat altre que el gegant xinès a qui havia decidit entrar en la indústria de l'automòbil de la mà d'un model que, a més, no és que sigui precisament un low-cost, sinó que és un model pensat per robar-li moltes vendes a models tan consolidats i tan top com són els Porsche Taycan i Tesla Model S.

 

Tenint en compte què el SU7, el primer model de Xiaomi, està arrasant a la Xina amb gairebé 90.000 reserves el primer dia en què es va posar a la venda, no és estrany que molts ja parlin d'aquesta marca com una de les marques a tenir molt en compte de cara als propers anys, especialment al mercat més important de la indústria automòbil, el de la Xina.

Xiaomi donarà continuïtat a la seva aposta pels EV

Evidentment falta saber fins i tot quin punt aquest model pot acabar complint amb les expectatives en molts sentits, tant referent al propi model en qüestió com a tot el procés de fabricació i el lliurament, com a fonamental en una indústria que ja ha viscut moltes crisis en aquest sentit en els últims anys.

Però que Xiaomi sigui una marca nova en la indústria no significa que tingui uns plans molt clars, i bona prova d'això és que, malgrat que acaba de llançar el seu primer model, en el fabricant ja estan treballant en el que serà el seu segon model, que en aquest cas serà un futur rival a un altre dels models més consolidats a les carreteres a nivell mundial: el Porsche Cayenne.

 

La idea de la marca és aprofitar tot el coneixement i la plataforma que utilitzen per fabricar el SU7 per fabricar un model molt similar però amb una carrosseria tipus SUV, la carrosseria que domina a nivell mundial.

De moment des del fabricant ens han confirmat que el seu futur model vagi a tenir tantes similituds amb l'actual com molts apunto, però el que sembla evident és que seria una manera més que excel·lent d'amortitzar tota una inversió inicial que, això sí, sembla que no tardaran gaire a recuperar.