En els últims temps s'ha especulat amb la desaparició de Seat. La firma espanyola ha estat en el punt de mira per la seva estratègia i els seus resultats en vendes. Tanmateix, des de Volkswagen s'han encarregat de desmentir qualsevol rumor.

Fa uns mesos que Seat travessa un moment difícil en què està sembrant un camí de dubtes. Les seves xifres de matriculacions són lluny de l'esperat. O almenys del que registraven anys enrere. Un panorama a què se suma una estratègia en la qual no hi han plans de llançar models totalment elèctrics a la vista.

Així les coses, fa uns mesos es va dir que des del Grup Volkswagen havien posat un ultimàtum a Seat. O els responsables aconseguien ser una marca solvent abans de finals d'aquesta dècada o tindria els dies comptats. Fins i tot s'ha parlat que podria ser absorbida per Cupra, que està protagonitzant una pujada sensacional al mercat.

Seat Arona
Seat Arona / Seat

Llarga vida a Seat

Tanmateix, aquesta informació va ser desmentida des de les altes esferes de Volkswagen, des d'on van assegurar que Seat no desapareixeria. Mentre que ara ha estat el CEO de Volkswagen, Thomas Schäfer, qui ha assegurat que a Seat li queda una llarga vida per davant. No només això. Apunta que tenen una estratègia a continuar per a la firma amb seu a Martorell.

Ho ha fet en una entrevista per al mitjà Business Insider. En ella, Schäfer ha aclarit qualsevol dubte sobre el futur de Seat, afirmant que hi ha un pla, però que encara no poden obrir boca. "Per a Seat hi ha un pla, però és massa aviat per revelar-lo", va assenyalar l'executiu. "De moment està introduint motors híbrids eficients. Seat és la marca més desafiadora i s'està electrificant ràpidament", afegeix, amb referència al fet que Seat encara no tingui models 100% elèctrics en la gamma.

El Grup Volkswagen té un pla per a Seat

El CEO de VW especifica que el repte de Seat està ara en el posicionament de la marca respecte a la resta de fabricants del Grup Volkswagen. I és que tenint en compte la quantitat de marques que formen el conglomerat, és important definir-la dins del conjunt abans de fer qualsevol altre pas. "La qüestió és que tenim moltes marques i hem de posicionar-la bé, cal assegurar-se que troba el seu camí", comenta Schäfer.

Així mateix, Schäfer apunta que Oliver Blume, nou CEO del Grup Volkswagen, s'està reunint amb tots els responsables de les marques per definir l'estratègia a seguir en cada una d'elles abans de finals d'any. "Blume s'està reunint amb els directors de les marques un per un, per conèixer quin és la història de la marca, quin és el negoci de cada una d'elles, quins són els seus clients, els valors que es persegueixen, i esperem acabar el pla a finals d'any. Però de moment no hi ha necessitat d'anunciar formalment res fins almenys 2027", rasa Schäfer.