Toyota es manté com la marca més venuda en Espanya el 2022. La firma japonesa acumula 54.229 unitats. I sembla difícil que vagi a perdre el primer lloc abans que finalitzi l'any, amb el que Toyota és la vencedora virtual en vendes aquest 2022. El dubte és ara en quina marca ocuparà el segon lloc. I és que entre la segona i la tercera plaça la cosa està més ajustada.

Volkswagen venia sent la segona marca més venuda a Espanya aquest any. Tanmateix, al setembre s'ha vist superada per Kia. La marca sud-coreana s'ha convertit en la pitjor enemiga dels alemanys. A finals de setembre Kia acumulava 46.745 matriculacions, mentre que Volkswagen es va quedar a 45.179 exemplars.

Kia supera en vendes Volkswagen el 2022 i aquests són alguns dels motius

Entre els motius de l'èxit de Kia podríem dir que a grans trets destaca el fet de què, mentre els preus en Volkswagen s'han disparat (accedir a la gamma del Golf supera els 30.000 euros) la firma asiàtica ofereix cotxes més barats sense que això signifiqui renunciar a la qualitat.

Per exemple, mentre el Kia Rio arrenca en els 15.300 euros, el Polo ho fa en els 21.860 euros. I el mateix passa amb els SUV. El tot camí d'accés de Kia és el Stonic, que costa 17.800 euros, mentre que el T-Cros, el SUV més petit de VW, costa d'entrada 24.945 €.

D'altra banda, hem de parlar també de l'estructuració de la gamma en cada cas. Kia té una forta aposta en els segments B i C que són els més freqüentats del mercat. I compta amb una gamma SUV molt completa, amb els Stonic, XCeed, Soul, Niro, Sportage i Sorento.

Kia Sportage
Kia Sportage

L'electrificació de la gamma és un punt clau

VW, tanmateix, continua apostant per models com l'Arteon, un model icònic que en l'actualitat ha perdut molt pes al mercat.

Un altre dels elements clau en l'èxit de Kia és en el nivell d'electrificació. Mentre a Volkswagen escullen amb més cura quins models electrifiquen i amb quins sistemes, a Kia podem trobar versions de tota mena en moltes gammes. La firma sud-coreana ofereix models electrificats a tots els nivells, des de MHEV fins a EV, passant pels HEV i híbrids endollables.

I és cert que Volkswagen té una gamma exclusiva de cotxes elèctrics, però encara és aviat perquè aquests models marquin el ritme de vendes. I fora d'elles, la presència de versions híbrides no és gaire alta. No existeixen híbrids convencionals HEV i només el Golf compta amb versions MHEV. De fet, hi ha models que ni tan sols compten amb cap tipus d'electrificació. Haurà de posar-se les piles Volkswagen i abaixar lleugerament els preus si no vol veure com Kia li continua passant la mà per la cara.