En Peugeot, com els passa també a l'immensa majoria de marques que tenen pes a Europa, són molt conscients del poder que té Toyota actualment al mercat europeu així com en la resta de mercats importants a nivell mundial, on domina des de fa ja uns anys.

En aquest sentit, com ja va passar en el passat 2022, la marca japonesa ha arrencat aquest 2023 sent la marca referència a les carreteres espanyoles, per això la resta de generalistes estan buscant diferents fórmules per anar a poc a poc robant-li quota de mercat als del Japó.

 

No és que sigui precisament una tasca senzilla, entre altres coses perquè, a diferència de bona part de les marques generalistes, Toyota està passant la immensa majoria de les seves vendes als seus motors híbrids, una aposta gairebé total en la majoria de la seva gamma i que és precisament el seu millor argument de venda. Per això marques com Peugeot hagin de jugar molt bé les seves cartes per anar poc a poc frenant les vendes de la marca japonesa.

El Peugeot 2008 guanya, de moment, el Toyota C-HR a Espanya

I una de les jugades que està utilitzant de forma més que fer tota la marca francesa al nostre país és una molt bona oferta per al qual és el seu model més venut, el 2008, que no deixa de ser un rival directe del Toyota C-HR, que al seu torn és més el model més venut de la marca japonesa a Espanya.

La diferència de vendes entre aquests dos models, que ocupen la tercera i la quarta plaça, és menor, sent el francès el que té menys de 50 vendes més respecte al model japonès, per la qual cosa qualsevol moviment comercial per part de les dues marques respecte a aquests models pot acabar sent diferencial al nostre país.

 

En el cas de Peugeot, tal com podem veure en quecochemecompro.com, el fabricant ha agradat ara per aplicar un descompte de gairebé 3000 € a versió més senzilla del seu 2008, de tal manera que el preu de partida d'aquest model es queda per sota dels 24.000 €, és a dir, més de 4000 € més barat que el model japonès.

Una diferència de preu que evidentment s'entén en comprovar que, mentre que el model francès arriba amb un motor de gasolina de 100 cavalls de potència, el model japonès compta amb un motor híbrid de 122 cavalls de potència, un dels millors arguments de venda del Toyota.

Moment, i a falta de veure com evolucionen les vendes d'aquests dos models, el 2008 pot presumir ara de ser el millor SUV 'anti Toyota C-HR' quant a vendes a Espanya.