Va ser fa ja uns mesos quan en Peugeot van deixar a molts amb la boca oberta assegurant que, en un futur no molt llunyà, tenien la intenció de deixar de fabricar les variants amb motor de combustió de les seves furgonetes destinats al transport d'ocellaires Rifter i Traveller.

Una decisió que ja ha passat de la idea a la realitat. I és que en aquest 2022 Peugeot ha començat l'any eliminant del seu configurador les opcions amb motors de combustió d'aquests dos models.

Es tracta, això sí, d'una decisió que tan sols afecta a la venda a particulars d'aquest tipus de models, per la qual cosa la divisió de vehicles comercials sí que podrà continuar venent versions de gasolina i dièsel.

La decisió no és precisament menor tenint en compte que, malgrat que no són models que puguin presumir de ser precisament dels més venuts a Espanya, sí que són clàssics, concretament el Rifter. L'aposta per a l'electrificació en aquest cas per part dels francesos és més que evident.

Peugeot mou fitxa i a partir d'ara només vendrà les versions elèctriques del Rifter i el Traveller

A partir d'ara, els clients particulars que vulguin aconseguir un Rifter hauran d'aconseguir sí o sí la versió elèctrica, denominada e-Rifter. Una versió que arriba amb un motor evidentment cent per cent elèctric, en aquest cas de 136 cavalls de potència que, unit a una bateria de 50 kWh declara una autonomia segons el cicle WLTP de 280 quilòmetres. El seu preu de partida és de 37.500 euros, i, com passava amb les versions de combustió, aquesta e-Rifter estarà disponible en dues mides.

La gamma creix en el Traveller, una furgoneta de més mida que arribarà de fet amb tres variants de carrosseria i dues possibilitats quant a la mida de la seva bateria. En els dos casos el motor serà també de 136 cavalls, però podrà comptar amb una bateria de 50 kWh o una de 75 kWh. La seva autonomia màxima serà de 330 quilòmetres, i el seu preu de partida és de 54.370 euros.

Una decisió amb la que en Peugeot deixen molt clar que, almenys quant a vendes directes als particulars, la seva aposta per la mobilitat elèctrica és més que evident i clara. Això sí, almenys de moment, els francesos no opten per dur a terme aquesta decisió al terreny dels vehicles comercials.