Com és habitual a començaments de cada veus, totes i cada una de les marques de pes a Espanya estan més que atetas a veure els resultats de vendes del mes anterior. I en aquest cas ha estat Peugeot la que s'ha emportat un dels cops més importants al nostre mercat.
Si bé és cert que la marca francesa pot continuar presumint de ser entre les marques més venudes (ocupa la quarta posició només per darrere de Toyota, Kia i Volkswagen), també ho és que un dels seus models estrella ha caigut en picat respecte al mes de març.
Fan gust molt bé en Peugeot que és una cursa llarga i que aquest tipus de sotragades es poden superar fàcilment, i més tenint en compte que el mercat espanyol és un dels més competits i que amb una bona oferta les vendes poden tornar a pujar. Tanmateix, veure com el seu 208 ha caigut tant no és precisament una bona notícia.
El Peugeot 208 cau en picat desapareix del top 10 el mes d'abril
I és que els resultats del mes de març de l'utilitari francesos van ser espectaculars: va acabar en segona posició amb 1.709 vendes i va aconseguir ubicar-se així a la cinquena plaça a nivell general des de començament d'any. Va ser així no tan sols el Peugeot més venut a Espanya, sinó el model més venut dins de la seva categoria i l'utilitari top vendes al nostre país.
Tanmateix, a l'abril no li han anat tan bé les coses a aquest 208. I és que, amb més de 700 vendes menys, el quart mes de l'any ha aconseguit 'només' 1.071 matriculacions. No és una baixada menor. De fet, ha passat de ser el segon cotxe més venut el març a ser el setzè cotxe més venut el mes d'abril.
Per sort, el bon avantatge que havia acumulat en els tres primers mesos de l'any li han ajudat que aquest fluix mes d'abril hagi derivat en tan sols una posició perduda en el rànquing general, per la qual cosa el 208 ocupa ara la sisena plaça amb 4.995 vendes en aquests quatre primers mesos de l'any.
El millor en aquest cas per a Peugeot és que, per molt que les seves vendes a l'abril hagin baixat i que hi hagi hagut utilitaris que han acabat per davant d'ell, com és el cas del Citroën C3 o el Seat Ibiza, en el total de vendes aquest utilitari francès pot continuar presumint de ser el més venut de la seva categoria.
Això sí, just per darrere té tres perseguidors que no se'l posaran gens fàcil en els propers mesos: els dos esmentats, C3 i Ibiza, així com el Dacia Sandero, que ocupen la setena, vuitena i novena plaça. Veurem si en Peugeot opten o no per aplicar una bona rebaixa per poder frenar la caiguda del mes d'abril.