Peugeot, com saben també altres marques potents de nivell europeu, és molt conscient de què el futur de la indueix l'automòbil a les carreteres europees a mitjà i llarg termini pansa pels models 100 × 100 elèctric. Tanmateix, a curt termini la situació és molt diferent.

Entre altres coses perquè són molts els conductors que no estan disposats a una fer el salt definitiu i comprar-se un model 100 × 100 elèctric, bé perquè no s'acaben de confiança d'aquesta tecnologia que continua sent encara molt jove o bé perquè són conscients que tenir un cotxe elèctric continua suposant certs riscos a l'hora d'afrontar llargs viatges al nostre país, encara que evidentment és una opció més assenyada i més econòmica a llarg termini si tan sols es realitzen desplaçaments curts en entorns urbans i, sobretot, si es pot carregar el cotxe a casa.

 

És per això que molts fabricants, i Peugeot és un d'ells, estan apostant també per anar ampliant cada vegada més les opcions que compten al seu catàleg amb motors híbrids endollables, un tipus de mecànica que permet tenir uns 50 o 60 km d'autonomia manera 100 × 100 elèctric però que, al seu torn, compten amb un motor de combustió que fa oblidar qualsevol tipus de problema quant a l'autonomia.

El Peugeot 408 híbrid endollable és un model perfecte per estalviar en el dia a dia

Dins de les diferents opcions que podem trobar als concessionaris de Peugeot amb aquest tipus de mecàniques, segurament la més interessant és la nova 408, una de les grans apostes de la marca francesa per a les carreteres europees. Més enllà que compta amb un disseny realment interessant i diferent de la resta i amb l'últim en tecnologia, la seva mecànica és el seu millor argument de venda.

 

I és que es pot tenir en compte que, amb una autonomia en manera elèctrica que supera els 60 km, és més que evident que aquells que utilitzen aquest cotxe de forma diària en trajectes curts van acabar tenint un consum molt baix.

És més, des del fabricant arriben a assegurar que, comptant amb aquesta autonomia, el seu consum durant els 100 primers quilòmetres pot arribar a ser de tan sols 1 l als 100, una xifra molt baixa en la qual evidentment el fet que la immensa majoria d'aquests quilòmetres es realitzin en manera elèctrica ajuda de forma notable.

Amb una rebaixa de més de 7000 €, el preu de partida d'aquest 408 amb aquesta mecànica de 181 cavalls de potència es queda entorn dels 37.000 €, un preu que no deixa de ser una inversió inicial alta però que, a la llarga, gràcies que el seu consum baix en condicions específiques, acaba sent una inversió molt assenyada.