És de sobres conegut que el Dacia Sandero és, juntament amb Dacia Duster, la millor arma que té la marca romanesa per continuar sumant vendes a Espanya. Dacia ha estrenat fa poc la nova generació del seu Sandero, i ha aconseguiu fer d'ell, ull, el tercer model més venut al nostre país aquest any passat.

Un èxit que evidencia que, al contrari del que molts deien quan Dacia va aterrar amb els seus modestos models al nostre mercat, sí que hi ha un buit important per a aquest tipus de models a Espanya. Vagi si n'hi ha. És més, el Sandero pot presumir d'haver estat el model més venut a particulars l'any passat.

 

Evidentment una de les raons de l'èxit d'aquest model, tant en la seva versió normal com en la Stepway, de tall més offroad, és la seva gamma de preus. Per molt que les versions d'accés a la gamma serveixin de ganxo comercial i que siguin molts els que optin per anar a opcions de mecànica i equipament més ben dotades, els preus low cost han fet d'aquest Sandero un top vendes.

Això sí, són diverses les marques que han decidit entrar en aquesta guerra de preus amb Dacia, i una d'elles pot presumir de fet d'haver posat al seu model estrella entre els 10 més venuts en Espanya el 2021. No és ara que Fiat, i la seva millor arma és, com bé saben els que busquen un model molt més selecte, el seu famós 500.

El Fiat 500 es converteix en una alternativa molt interessant al Dacia Sandero, i no només pel seu preu

Un Fiat 500 que, si bé és cert que està pensat per a una conducció urbana i alguna escapada puntual, té també en el seu preu la seva millor arma. Com bé podem veure al configurador de la marca, la versió més bàsica d'aquest Fiat 500 parteix des dels 10.771 euros amb les promocions actuals de finançament.

Un preu que, per moltes raons, fa d'ell la millor alternativa entre els que busquen un cotxe a preu baix però amb molt glamur. La principal raó del seu èxit i pel que molts ho tenen en compte és que, a diferència del Dacia, aquest Fiat 500 arriba de sèrie amb un sistema de micro hibridació que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT. No és un detall menor tenint en compte que aquest model està pensat per a una conducció per la ciutat.

D'altra banda, més enllà de comptar amb un disseny molt més atractiu i icònic que el del Sandero, el Fiat 500 arriba molt ben dotat de sèrie fins i tot en les seves versió més bàsica, molt millor dotat que el Dacia més espartà. Així, no és estrany llavors que aquest model hagi acabat el 2021 com el desè més venut a Espanya.