Opel té diversos models al seu catàleg que evidencien el gran pas endavant que han donat els alemanys quant a disseny en els últims temps. Evidentment un d'ells és el nou Astra, però no és cap altre que el Mokka el que va ser l'encarregat d'inaugurar el nou llenguatge de disseny de la marca del raig.

Un Opel Mokka que, per relació qualitat/disseny/preu, pot presumir de ser un dels millors del seu segment. Això sí, no són pocs els seguidors de Opel que, veient que algunes marques sí que estan apostant per llançar versions esportives dels seus SUV compactes, com és el cas de Ford amb el seu Puma, reclamen Opel que faci el mateix amb el seu Mokka.

 

Un desig que no es complirà. I és que, més enllà de l'acabat denominat GS Line, Opel no fabricarà un Mokka que, almenys quant a mecànica i prestacions, es pugui considerar un esportiu. Això sí, segurament per a almenys callar unes quantes boques, la marca ha optat per llançar una edició especial anomenada Individual que, sens dubte, no deixa indiferent a ningú.

Opel llança el Mokka Individual a Alemanya, una edició especial amb un disseny que aquesta donant molt de què parlar

Amb un disseny i unes modificacions a la seva carrosseria que estan donant molt de què parlar, aquesta edició especial Individual, de la qual només es fabricaran 700 unitats i es vendrà tan sols al mercat natal de Opel, a Alemanya, ha provocat que alguns la vegin com un encert i altres, més crítics, com una destrossa considerable.

Més enllà del seu disseny, que com és habitual en aquests casos és qüestió de gustos, és evident que en Opel han volgut fer del seu Mokka Individual un model, almenys, molt ben dotat quant al seu equipament.

Opel Mokka Individual

I és que, partint de la base de l'acabat GS Line, compte de sèrie amb, entre altres coses, sistema multimèdia i entreteniment amb navegador «Navi Pro», assistent de manteniment de carril, càmera de marxa enrere panoràmica de 180è, sensors d'estacionament davanters i posteriors, assistent d'aparcament «Park & Go», fars «Intelli-Lux Matrix LED» amb funció antienlluernament, frenada automàtica d'emergència en ciutat amb detecció de vianants, control de velocitat de creuer intel·ligent i limitador de velocitat, detector de fatiga i somnolència, monitoratge i avís de l'angle mort, Apple CarPlay i Android Auto, seients davanters calefactables i engegada i entrada sense clau.

Quant al seu motor, arriba amb un motor de gasolina de tres cilindres i 1.2 litres turbo, amb una potència de 130 cavalls i un parell motor màxim de 230 Nm. associat a canvi automàtic de vuit velocitats. El preu d'aquesta versió, que falta saber fins a quin punt tindrà o no èxit, és de ni més ni menys que 37.105 euros, un preu que molts consideren elevat tenint en compte que les modificacions són purament estètiques.