El Opel Corsa sempre va ser un cotxe proper. Compacte, urbà, gairebé quotidià. Però Opel va decidir fer-li la volta al mite. L'ha transformar en un prototip que poc té a veure amb el model de carrer. Es diu Corsa GSE Vision Gran Turisme i, encara que soni increïble, és capaç d'assolir els 100 km/h en només dos segons.

La inspiració ve de lluny. El 1965, la marca va sorprendre amb l'Experimental GT, un cotxe que barrejava disseny i esportivitat en plena era analògica. Ara el repte és diferent: connectar amb una generació que passa hores davant una consola. Per això aquest Opel Corsa debutarà al Saló de Munic, però també es podrà conduir en Gran Turisme 7 per a PlayStation.

Opel Corsa GSE Vision Gran Turisme

800 CV de potència i el 0 a 100 en només 2 segons

Els números són els d'un superesportiu. 800 cavalls, 800 Nm de parell, una velocitat màxima de 320 km/h i també un sistema de boost que allibera 80 CV addicionals durant quatre segons. Darrere d'aquesta potència hi ha dos motors elèctrics, un en cada eix, i una tracció total permanent que garanteix control fins i tot en condicions extremes.

L'aerodinàmica és un altre capítol. No es tracta només d'estil. El capó canalitza l'aire, les aletes actives modifiquen la càrrega i l'aleró posterior s'adapta segons la velocitat. Fins i tot les llantes, 21 polzades davant i 22 darrere, estan dissenyades amb precisió mil·limètrica. Tot rematat per pneumàtics Goodyear i amortidors Bilstein.

Per dins l'enfocament és encara més radical. Un únic seient, ultralleuger i amb arnesos de sis punts. El volant retallat deixa pas a un head-up display que projecta la informació en el camp visual. Els panells interiors s'il·luminen i alerten de cotxes en l'angle mort. Res no sobra. Tot està al servei del pilot en aquest Opel Corsa.

Opel Corsa GSE Vision Gran Turisme

El Corsa més esportiu que ha creat Opel

El futur d'aquest prototip és incert. Opel ja té en catàleg el Mokka GSE, i altres fabricants com Peugeot o Renault estan preparant propostes elèctriques esportives. Però un cotxe així, pensat per a un públic reduït, no sempre encaixa en els plans de producció en sèrie. El Corsa radical podria quedar-se en un somni digital.

I potser aquesta sigui la intenció. Aquest Corsa no vol ser pràctic ni familiar. És un laboratori rodador, una declaració d'intencions. Serveix per mostrar que la mobilitat elèctrica també pot emocionar, sonar a repte i sentir-se com un joc. Que un utilitari clàssic es converteixi en un bòlid de videojoc és, al final, la millor manera de recordar-nos que els cotxes encara poden sorprendre.