Amb menys de 9000 matriculacions en el que portem d'any, Opel pot presumir d'ocupar la posició 13a en el rànquing general de marques més venudes en aquest 2023 a Espanya. Evidentment no és que sigui la millor posició, però cap tenir en compte les dificultats per les quals està passant un fabricant que, a diferència de bona part dels que té per davant, està passant gairebé la immensa majoria de les seves vendes en tan sols un model, una cosa que mai no és recomanable.

I és quedaràs poc més de 8700 matriculacions que porta el fabricant alemany en aquest 2023, més de 5000 corresponen al Opel Corsa, tot un clàssic a les carreteres espanyoles que, sense fer molt soroll, està demostrant que continua sent una de les millors opcions en un mercat en el qual els cotxes amb preus baixos tenen cada vegada més èxit.

 

És més, el fet que els dos models més venuts actualment a Espanya siguin el Seat Arona i el Dacia Sandero, dues de les opcions més senzilles dins dels catàlegs de les seves respectives marques, no fa cap altra cosa que evidenciar que els low-cost tenen cada vegada més pes a les carreteres espanyoles.

El Opel Corsa, un clàssic que mai no falla

El que ha cridat especialment l'atenció aquest mes de març passat no és tant que l'Arona hagi acabat com el model més venut o que el Dacia Sandero hagi caigut fins a la setena plaça, sinó que el Opel Corsa, un model que amb prou feines central titulars, hi ha acabat ni més ni menys que en la tercera posició respecte als models més venuts el tercer mes d'aquest 2023.

Un excel·lent resultat que no ha fet cap altra cosa que situar a l'utilitari alemany a la cinquena plaça en el rànquing general del que portem d'any, amb tan sols quatre models per davant i sent, amb permís del Dacia Sandero, l'utilitari generalista més venut a les carreteres espanyoles.

 

És evident que l'excel·lent relació qualitat preu d'aquest model, així com el fet que en aquesta relació actual compta amb un disseny potser més atractiu, són motius més que suficients perquè aquest Opel, que realment està aconseguint moltíssims més vendes que la resta de models de la marca alemanya a Espanya, continua sent una de les autèntiques referències entre aquells que tenen pressupostos ajustats i que no volen saber res d'un SUV, que no és que siguin precisament pocs al nostre mercat.