No és que sigui precisament cap secret que Tesla pot presumir de ser una de les marques que més ha revolucionat la indústria de l'automòbil en els últims anys. I és que el fabricant americà no tan sols ha apostat per produir única i exclusivament cotxes 100 × 100 d'elèctrics, sinó que ha optat per fer-ho d'una manera diferent de la resta, la qual cosa ha provocat que en moltes ocasions els seus motors acabin sent els més eficients de totes i cada una de les seves categories.

D'altra banda, s'ha de tenir en compte que a nivell de disseny Tesla ha fet també molts passos endavant provocant que la immensa majoria de models elèctrics de marques prèmium i fins i tot marques generalistes li hagin seguit els passos en els últims temps.

Aquest esperit innovador de Tesla li ha portat a ser un fabricant capaç d'aplicar noves tecnologies quant als ajuts a la conducció com és el famós Autopilot, així com ha dissenyar i fabricar model extremadament extravagants i revolucionaris com és el cas del nou Cybertruck.

La càrrega per inducció està en els plans de Tesla

Tanmateix, una tecnologia que semblava no interessar-li a Tesla i en la qual sí que han estat treballant en altres fabricants sí que està ara també en els plans de la marca. I aquesta tecnologia no és cap altra que la càrrega sense fil, la càrrega per inducció.

 

En aquest sentit no ha estat cap altre que un dels grans noms de Tesla, Franz von Holzhausen, el director de disseny i responsable de models com els Tesla Model S, del Tesla Model X, del Tesla Model 3, del Tesla Model Y i Tesla Cybertruck, el que en una recent entrevista ha obert la porta a aquesta possibilitat.

No és una veu qualsevol dins de Tesla, pel que és evident que si Von Holzhausen en parla obertament és perquè és una possibilitat més que real de cara a un futur no molt llunyà.

Això sí, s'ha de tenir en compte que, per molt que des de Tesla ja parlin obertament d'aquesta tecnologia, la implantació de la càrrega sense fil no passa tan sols per la instal·lació del carregador per si mateix, sinó per instal·lar també la tecnologia als propis cotxes, una cosa que no passa en els models actuals de Tesla, per la qual cosa és evident que es tracta d'una idea pensada a llarg termini.