Com ha passat en tants altres segments a Europa i a Espanya en els últims temps, l'èxit que estan tenint algun dels models de Toyota ha provocat que bona part de les marques americanes i europees, així com també algunes japoneses, hagin decidit ampliar la gamma de bona part dels seus models amb opcions amb motors que compten amb l'etiqueta ECO, ja sigui a través d'un sistema de micro hibridació lleugera o a través d'un sistema d'hibridació auto recarregable com és el cas de la marca japonesa.

I és que no és que sigui precisament cap secret que és un dels principals arguments de venda avui dia al nostre país és l'esmentada etiqueta de la DGT, especialment per a aquells que es mouran de forma habitual per les grans ciutats a Espanya.

 

Un dels models que pot presumir ara de tenir una mecànica molt atractiva en aquest sentit és el Ford Focus, un compacte que arribo a ser un dels models més venuts de la marca americana al nostre país i que ara, com passa amb bona part dels seus rivals del segment C, has vist com les seves vendes han caigut en els últims temps arran del boom dels SUV.

Ford converteix el Focus en una opció molt interessant

Un dels grans encerts de la marca amb aquest model ha estat el d'introduir en la seva gamma una mecànica que podem trobar també en la gamma del Puma, el motor de gasolina de 125 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera unit al seu torn a una transmissió manual de sis velocitats, una mecànica que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT així com aconseguir consums moderats.

 

Quant al preu, en Ford ha llançat ara una promoció molt interessant que deixa a aquest compacte amb aquest motor unit al nivell d'acabat més senzill per un preu que s'acosta als 25.000 €. Es pot tenir en compte, això sí, que es tracta d'una promoció que va lligada a condicions específiques de finançament, per la qual cosa evidentment el preu final a terminis acabarà sent bastant més alt.

Sent com és un dels contactes més interessants és el que es refereix a la dinàmica de conducció i amb les característiques habituals dels models de la marca americana, no són pocs els que el veuen com una alternativa interessant no al Toyota Corolla ja que no compta amb un motor híbrid auto recarregable però sigui models com el Seat León, el Peugeot 308 o l'Opel Astra.