Veient les xifres de vendes que ha aconseguit Seat aquest mes de novembre passat és més que evident que la marca espanyola no pot estar precisament satisfeta. I és que, si bé és cert que el bon rendiment del seu Arona en altres mesos ha permès que, malgrat la caiguda en vendes d'aquest mes de novembre acabant en la 14a posició, el SUV urbà continuï sent el segon cotxe més venut a Espanya tan sols superat pel Dacia Sandero, el fabricant del grup Volkswagen ha tingut algun disgust.

El principal, el que l'ha provocat l'Ateca, un model que solia ser entre els més venuts però que el mes passat ha caigut fins a la posició 58, la qual cosa ha provocat que ocupi ara la posició 19 en el rànquing general, molt a prop de quedar-se fora del top 20.

 

Per sort, això sí, el Lleó, que està protagonitzant un dels pitjors anys de la seva història, ha acabat en la posició 26, molt menys dramàtica del que ha estat habitual durant la immensa majoria de mesos d'aquest present curs. El Tarraco, com és costum, no apareix ni entre els 100 cotxes més venuts a Espanya.

El Seat Ibiza es reivindica a Espanya

Però el model que realment li ha donat motius a Seat per somriure encara que sigui una mica el novembre a Espanya ha estat l'Ibiza, el model que, de fet, passa per ser el més veterà en la seva gamma i, a més, el més barat.

 

L'utilitari espanyol ha acabat en la cinquena posició, una bona marca que li ha permès ser ara el desè cotxe més venut a Espanya en el que portem d'any. És cert que té alguns rivals directes per davant i que l'Ibiza és un dels models que menys marge de beneficis té per al fabricant, però que continuï sent un dels models més venuts a Espanya evidència que aquesta icona des de fa ja molts anys basa el seu èxit en la seva bona relació qualitat/preu.

Veurem quins resultats obté aquest últim mes de l'any i si pot acabar dins del top 10 o no, però el que és evident és que, més enllà de l'Arona, el Seat més venut a Espanya, l'Ibiza és també el que més aquesta ajudant que el drama de la marca siguin menor en un mercat en el qual sempre havia destacat per ser la marca més venuda.