El Dacia Sandero ja pot presumir de ser un dels models que formen part de la història del nostre automobilisme comercial. I no precisament perquè sigui un model que ja no es troba la venda, sinó pel fet de poder presumir de ser el model low-cost de referència al nostre país.

No van ser pocs els que, quan Dacia va aterrar al nostre mercat amb l'evident intenció de convertir-se en una marca de baix cost, van ridiculitzar el fabricant associat al grup Renault i van parlar d'ell com un futur fracàs. Res més lluny de la realitat. I és que, com bé saben els que hi és molt atents a les evolucions de la marca, Dacia pot presumir de tenir en el Sandero ni més ni menys que el tercer model més venut en el que portem d'any al nostre país.

 

Un model que, evidentment, basa la immensa majoria de les seves matriculacions en una excel·lent relació entre la qualitat i el seu preu. És evident que, sent davant d'un model low-cost les expectatives quant a prestacions equipament són sempre baixes, però també és evident que n'hi ha molt pocs al mercat que puguin competir de tu a tu amb aquest model romanès.

El preu del Dacia Sandero és cada vegada menys low cost

El problema en el cas d'aquest model és que, com passa també amb la immensa majoria de la resta de models a la venda el nostre mercat, el seu preu és cada vegada més alt. La situació econòmica en la qual es troba el nostre mercat és obligant a les marques a anar augmentant cada vegada més els preus, allunyant en el cas d'aquest Sandero el preu d'aquest al que es refereix a low-cost.

És evident que aquest model continua sent un dels més barats al nostre mercat i que per relació qualitat/preu és molt difícil trobar-lo un rival a la seva altura. Tanmateix, és també evident que, tenint en compte també la decisió recent de Dacia d'eliminar la versió d'accés d'aquest utilitari, els gairebé 13.000 € que té com a preu de partida actualment s'allunyen, i molt, dels 8.000 que tenia quan va arribar la tercera generació.

 

Vist això el mes d'agost passat, i més tenint en compte la davallada del Seat Arona, no seria estrany que el Dacia Sandero, que actualment ocupa la tercera plaça molt a prop del model desitjat, acabarà aquest 2022, el segon model més venut a Espanya. Això sí, els grans descomptes, tal com podem veure en quecochemecompro.es, sembla que són coses ja del passat.