El futur BMW Sèrie 3 ha generat un enorme enrenou des de la publicació de les primeres imatges que circulen per xarxes i fòrums. La frase més repetida entre els comentaris, "no s'assembla en res al que hem vist fins ara", resumeix l'impacte que ha causat la radical transformació del model. BMW ha decidit trencar amb gran part dels codis estètics que han definit a aquesta berlina durant gairebé mig segle, donant pas a un redisseny profund que anuncia una nova etapa en la història de la marca.
Es pot destacar que les imatges que s'han vist fins al moment són recreacions digitals basades en la informació dels prototips i en fotografies espia de les unitats de prova. Tot i així, serveixen per avançar les línies mestres d'un Sèrie 3 que adopta la plataforma Neue Klasse, pensada per allotjar motors elèctrics, híbrids i de combustió. Aquesta base tècnica ha permès redibuixar les seves proporcions, amb un capó més curt, un habitacle avançat i una distància més gran entre eixos. La graella, més petita i de forma ovoide, s'allunya dels ronyons gegants d'altres models recents, mentre que els fars, fins i afilats, completen un frontal retrofuturista.
El perfil revela una feina minuciosa a les superfícies: línies tenses, passos de roda marcats i una caiguda de sostre que aporta un aire cupè sense perdre funcionalitat. Al darrere, els pilots trapezoidals evoquen models històrics del fabricant i contrasten amb una contraporta neta i sòbria, dominada per l'emblema central. El destacable en aquest cas és com la marca ha sabut combinar detalls d'inspiració clàssica amb una visió estètica orientada al futur.
Interior renovat i gamma mecànica diversa
A l'habitacle, la transformació és igualment profunda. El tablier adopta una gran superfície panoràmica amb un sistema head-up display de nova generació que projecta la informació en una làmina elevada. Els comandaments físics es redueixen al mínim i la instrumentació digital integra funcions d'assistència a la conducció de nivell 3. Tot l'interior aposta per un disseny minimalista i tecnològic que reforça la sensació d'amplitud i modernitat.
La gamma mecànica del Sèrie 3 2026 serà àmplia. Hi haurà versions 100 % elèctriques sobre la base Neue Klasse, a més de variants híbrides endollables i motors de combustió. Entre les més esperades figura el M350 xDrive, amb un sis cilindres de 3.0 litres, tecnologia microhíbrida de 48 V, tracció total i més de 400 CV, situat just per sota del futur M3.
La presentació oficial està prevista per a la primavera de 2026 i les primeres unitats arribaran al mercat a començaments de 2027. Aquest Sèrie 3 suposa un gir generacional absolut: canvia el seu disseny, amplia la seva oferta mecànica i redefineix la identitat de la berlina més emblemàtica de BMW.