És més que cert que tan sols han passat dos mesos des que va començar aquest 2024, però les xifres de vendes que podem trobar en diferents mercats a Europa reflectir una realitat que en algunes ocasions s'allunya de la que podem veure als concessionaris.

I és que, tenint en compte les xifres totals a Europa del mes de gener passat, crida especialment l'atenció que tan sols hi hagi un SUV entre els cinc cotxes més venuts del vell continent. I encara crida més l'atenció que, dins d'aquest Top cinc, hi hagi una berlina, un tipus de cotxe que ha perdut molt pes a les carreteres europees i que moltes marques de fet han decidit descartar dels seus concessionaris.

 

El més venut de les carreteres europees aquest primer mes de 2024 ha tornat a ser una vegada més el Dacia Sandero, un utilitari que continua tenint fet sota preu el millor argument per entendre l'èxit que està tenint a les carreteres europees. Aquest Dacia el segueix tot un clàssic a les carreteres del continent, el Volkswagen Golf, un compacte alemany que no necessita precisament presentació que continua donant guerra molt temps.

El Toyota Yaris Cross triomfa a Europa

En la tercera posició on apareix el primer SUV, en concret no és cap altre que el Toyota Yaris Cross, una de les grans apostes de la marca japonesa per a les carreteres del vell continent que està demostrant ser una aposta més que reeixida. I és que aquest model passa per ser actualment el tercer cotxe més matriculat a Europa i l'únic, de fet, de la seva marca dins del Top 10.

 

És cert que les diferències de vendes respecte al Sandero no són menors, amb més de 25.000 matriculacions per part del model romanès i menys de 18.000 per part del model japonès, però és més que evident que Toyota ha encertat amb un model que està conquerint cada vegada a més europeus per la seva excel·lent relació qualitat preu, per tenir una mida perfecta per moure's per entorns urbans i interurbans i per comptar amb el seu motor híbrid auto recarregable com un dels seus millors arguments de venda.

Això sí, en Toyota estan més que atents al seu immediat perseguidor, el Skoda Octavia, que s'ha quedat a menys de 1.000 matriculacions, així com al Peugeot 208, també a menys de 1.000 vendes.