El Toyota RAV4 2026 ha estat revelat com una evolució significativa dins de la gamma SUV de la marca japonesa. Encara que no pretén substituir al Land Cruiser en l'apartat més extrem de l'off-road, aquesta nova generació reafirma la seva orientació aventurera, especialment en les versions amb tracció total. El model manté la seva essència polivalent, adaptada a les exigències actuals mitjançant una oferta completament electrificada i millores centrades en l'ús fora de l'asfalt.
A nivell estètic, el nou RAV4 adopta un disseny més robust i afilat. Les línies anguloses de la carrosseria recorden models com el Tacoma i el Camry, mentre que la graella pintada en el color del vehicle i els fars amb disseny "hammerhead" aporten un aspecte modern i distintiu. La contraporta posterior presenta una presència visual més gran, i els grups òptics posteriors adquireixen un format més ample. Aquest redisseny està disponible en tres enfocaments diferents: Core, Sport i Rugged, sent aquesta última la que incorpora el caràcter aventurer més gran.
Crida especialment l'atenció la nova versió Woodland, integrada dins de la línia Rugged. Aquesta variant compta amb un distància més granr especte al terra, proteccions específiques als baixos, llantes amb pneumàtics tot terreny i barres de sostre reforçades. Elements que, sense convertir-lo en un tot terreny pur, reforcen la seva capacitat per afrontar terrenys més exigents que els habituals en un ús urbà o d'autopista.
Enfocament híbrid i aptituds 4x4
El nou RAV4 2026 elimina completament les versions amb motors de combustió interna convencionals. Tota la gamma s'articula ara entorn de mecàniques híbrides (HEV) i híbrides endollables (PHEV), reflectint el rumb estratègic de Toyota cap a una electrificació progressiva. La versió híbrida endollable ofereix una potència màxima combinada de fins a 320 CV i una autonomia en manera 100 % elèctric d'aproximadament 100 quilòmetres sota cicle WLTP, amb possibilitat de recàrrega ràpida a 50 kW.
La plataforma TNGA-K ha estat actualitzada amb elements derivats de l'arquitectura e-TNGA, optimitzant tant el rendiment dinàmic com l'eficiència energètica. Les versions amb tracció integral estan disponibles en ambdós tipus de motorització, mentre que algunes configuracions híbrides ofereixen tracció davantera com a alternativa. En la variant Woodland, la tracció total és de sèrie, acompanyada de millores específiques en la suspensió i una configuració adaptada a un ús més exigent.
L'equipament tecnològic també experimenta un salt qualitatiu. Incorpora una pantalla multimèdia de fins a 12,9 polzades, quadre d'instruments digital de 12,3 polzades i el nou sistema operatiu Arene. En l'apartat de seguretat, el model integra l'última generació del paquet Toyota Safety Sense, amb funcions ampliades d'assistència a la conducció.
En aquest sentit, el Toyota RAV4 2026 es consolida com una proposta equilibrada entre eficiència, versatilitat i capacitats fora de l'asfalt, sense arribar a l'extrem del Land Cruiser però mantenint la seva empremta SUV en clau moderna i electrificada.