El grup Stellantis ha decidit fer un pas endavant referent a les seves opcions cent per cent elèctriques. Així, no és casualitat que marques com Citroën, Opel, Peugeot, Fiat o Jeep hagin augmentat la seva oferta d'opcions EV als seus respectius catàlegs en els últims temps.

És cert que en el gegant europeu tenen gust de diferents productes molt bé que la implantació d'aquest tipus de cotxes no és la mateixa a tots els mercats i que, per exemple, a Espanya està sent molt més lenta que en altres mercats, però això no significa que no hagin de continuar intentant posicionar al nostre mercat.

 

Això sí, una de les opcions més interessants per als que busquen una manera diferent de moure's per la ciutat són els cuadriciclos elèctrics, una aposta que a Stellantis està passant per opcions com el Citroën AMI, el Fiat Topolino el Opel e-Rocks, que no deixen de ser el mateix quadricicle però amb un disseny característic i propi per a cada una de les marques.

El Citroën AMI, una opció diferent per a la ciutat

Es pot tenir en compte que aquest AMI no és un cotxe i que, per tant, no es necessita carnet de conduir de cotxe per poder circular amb ell, la qual cosa el converteix en una alternativa interessant a les motocicletes tenint en compte que és una opció molt més segura.

Això sí, el fet que sigui un quadricicle el limita a nivell de mobilitat, sent una opció pensada exclusivament per moure's per entorns urbans, tenint les autopistes i autovies vetades llegament i moltes vies interurbanes.

 

Amb un petit motor elèctric de 8 cavalls de potència i una autonomia de 75 cavalls, un dels seus principals atractius és el seu preu. I és que, comptant amb els ajuts del Govern, aquest AMI pot partir des de menys de 8.000 euros, un preu que, comptant amb què el seu consum i la seva despesa per quilòmetre és mínim, s'acaba amortitzant al cap de no molt temps.

De moment el seu èxit a Espanya està sent molt moderat, però no seria estrany que, amb el pas del temps, anés augmentant cada vegada més la seva presència a les nostres ciutats, especialment en les que imposaran cada vegada mesurades més restrictives quant a models de combustió.