Els SUV s'han convertit en la tendència actual a Espanya i a Europa. D'això no hi ha cap dubte. Tampoc no n'hi ha quant que cada vegada són més les marques, especialment les prèmium, que opten per llançar versions híbrides endollables dels seus models.
Una estratègia que està basada més en la reducció total de les seves emissions quant a tota la gamma de cada marca que en les vendes per si mateix. I és que, per molt que els híbrids endollables siguin potser els models més recomanables en el dia d'avui, entre altres coses perquè tenen el millor dels motors de combustió i el millor dels elèctrics, són pocs els conductors que hi opten.
Sí que és cada vegada més comú que totes les marques, conscients que són molts a Espanya els que busquen l'etiqueta ECO de la DGT, optin per introduir sistemes de micro hibridació a tots els seus motors. D'aquesta forma el preu no s'eleva tant com en el cas d'un híbrid convencional o d'un PHEV i aquests models sí que ja poden comptar amb l'anhelada etiqueta.
El Volvo XC60 és un dels millors SUV prèmium del moment, fins i tot en la seva versió més bàsica
Un bon exemple d'això és el Volvo XC60, un SUV que competeix en un terreny complicat com és el dels SUV prèmium de mida mitjana, amb rivals com l'Audi Q5, el Mercedes GLC o el BMW X3.
Un Volvo XC60 que compta amb una àmplia gamma mecànica, des de motors dièsel i gasolina amb l'esmentat sistema micro híbrid fins a motors híbrids endollables que, això sí, acaben encarint molt aquest model.
En el cas de la versió d'accés, compta amb un dièsel de 197 cavalls de potència amb el sistema micro híbrid que li permet tenir l'etiqueta ECO de la DGT així com uns consums moderats. Una mecànica que, sens dubte, té molt poc de bàsica.
El mateix passa amb el seu equipament. I és que, malgrat que molts veuen Volvo com una marca que se situa un esglaó per sota de les tres grans prèmium alemanyes, el cert és que els suecs no tenen res a envejar a Mercedes, Audi o BMW.
En aquest cas, aquest XC60 arriba de sèrie amb, entre moltes altres coses, equip Hi-Fi amb mans lliures Bluetooth, fars LED, sensor posterior d'aparcament, alerta de canvi de carril, consola central d'alumini i entapissament parcial en cuir.
El millor de tot és que a Volvo han optat ara, en un clar moviment per augmentar les vendes d'aquest XC60, rebaixar el seu preu ni més ni menys que 12.500 euros. Una rebaixa que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, deixa el seu preu de partida en 40.600 euros, un preu molt a tenir en compte donades les seves prestacions, el seu motor, el seu equipament i aquest aire de model prèmium que sempre tenen els Volvo.