Toyota ha tingut durant molts anys el RAV4 com un dels seus models de referència a Espanya i a Europa. Un SUV de mida mitjana que tenia als seus motors híbrids el seu element diferenciador respecte a la gran majoria de rivals en el segment però que, ull, està perdent pes a la marca.
I no ho està fent precisament perquè sigui ara un model pitjor o perquè la competència hagi llançat models que el deixen molt per darrere, sinó perquè cada vegada són més a Espanya els que, a l'hora d'anar cap a un SUV, ho fan amb un model de dimensions més compactes.
No és que sigui un secret que un dels segments que més ha crescut en els últims temps és el dels B-SUV, SUV compactes que són perfectes tant per al dia a dia a la ciutat com per a escapades lluny dels centres urbans.
I allà Toyota té ni més ni menys que dues opcions que cada vegada guanyen més pes a Espanya. D'una banda, el més nou, el Yaris Cross, un SUV que, per disseny, molts ja han batejat com un 'mini RAV4' i que s'està convertint en una de les millors armes de la marca al nostre país.
Per un altre, el C-HR, un model ja més veterà que el Yaris Cross, amb un disseny molt més agressiu i urbà però que, ull, pot presumir de ser tot un top vendes al nostre mercat.
El Toyota C-HR continua sent un models de referència a Espanya
Com bé saben en Toyota, per molt que el Corolla sigui ara el seu models més venut, és més que probable que, al final d'any, sigui el C-HR el que acabi com el Toyota més venut a Espanya.
I bona culpa d'això la té la seva excel·lent relació qualitat/preu, sobretot comparada amb el RAV4. Com bé veiem en quecochemecompro.es, el preu del C-HR més bàsic de tots és de 26.600 euros comptant amb promocions i descomptes. Un preu que es queda molt lluny dels 36.100 euros que té com a preu de partida el RAV4 també comptant amb descomptes.
És cert que el RAV4 és un model molt millor dotat en tots els sentits, però també ho és que molts consideren que la diferència de 10.000 euros entre els dos models no està justificada.
Sobretot tenint en compte que, per molt que el C-HR sigui un SUV compacte i que, per tant, tingui menys habitabilitat, un motor més senzill i menys capacitat de càrrega que el RAV4, sí que és un model més que polivalent i complet tret que busquem un cotxe per a una família nombrosa o que necessita sempre molt espai. El fet que el C-HR multipliqui gairebé per quatre les vendes del RAV4 i que sigui el tercer models més venut a Espanya de gener al març (encara no es coneixen les vendes d'abril) és una molt bona prova que molts ho prefereixen per davant del RAV4.