Nissan prepara una de les transformacions més ambicioses de la seva història amb el llançament del pròxim GT-R, previst per a 2028 com a model 2029. Aquesta nova generació del mític esportiu japonès deixarà enrere el motor de combustió i abraçarà per complet l'electrificació, amb una configuració tècnica que superarà els 1.000 cavalls de potència. Acompanyat d'aquesta revolució mecànica, arribarà un preu que el situa en una nova lliga, molt per sobre dels estàndards tradicionals del model, apuntant directament al territori dels superesportius elèctrics d'elit.
La marca ha confirmat que el nou GT-R serà un model elèctric d'alt rendiment, dotat d'un sistema de propulsió completament nou. El desenvolupament inclourà bateries d'última generació, possiblement en format d'estat sòlid, combinades amb motors elèctrics de gran capacitat que proporcionaran un lliurament de potència immediat i constant. L'objectiu és superar la barrera dels 1.000 CV, la qual cosa situarà el GT-R 2029 en un esglaó tècnic reservat fins ara a propostes molt exclusives.
Aquest canvi radical també afectarà la tracció, que serà total mitjançant un sistema intel·ligent capaç de gestionar el parell motor de forma independent en cada eix, o fins i tot a cada roda si es confirmen configuracions amb motors individuals. Aquesta solució permetrà mantenir l'ADN del model original quant a capacitat de tracció i comportament dinàmic, adaptat ara a les exigències d'una nova era tecnològica.
Disseny disruptiu i enfocament exclusiu
El disseny exterior del futur GT-R seguirà una línia molt més agressiva i moderna, marcada per formes anguloses, superfícies netes i solucions aerodinàmiques avançades. Alguns d'aquests trets ja s'han anticipat en prototips recents, que mostren un enfocament més futurista que retro. Les proporcions seran més musculoses, amb una alçada continguda i un ús extensiu d'il·luminació LED per definir la nova identitat visual. El conjunt buscarà mantenir la imatge imponent que sempre ha caracteritzat al model, però reinterpretada sota els codis de l'automòbil elèctric d'alt rendiment.
A l'interior s'espera una ruptura total amb el passat. L'habitacle combinarà materials tècnics, pantalles envoltants i una interfície digital capaç d'oferir informació sobre l'estat del sistema elèctric, el repartiment de parell o la gestió tèrmica de les bateries. L'experiència a bord serà tan tecnològica com esportiva, en sintonia amb el tipus de vehicle que Nissan pretén oferir.
El preu, per la seva part, marcarà un punt d'inflexió. Les estimacions situen el cost d'accés entorn dels 170.000 euros, una xifra que duplica amb escreix la tarifa de sortida del GT-R anterior. Les versions més potents, amb configuració extrema i preparació Nismo, podrien superar els 200.000 euros. Aquest salt posiciona el GT-R com un model reservat a un públic molt exclusiu, on el valor tecnològic i prestacional justifica el seu cost.
Amb aquest moviment, Nissan no només reinterpreta el llegat del GT-R, sinó que ho redefineix per complet per mantenir-lo vigent en un context dominat per l'electrificació, la regulació ambiental i l'alta tecnologia.