Han passat ja molts anys, concretament 18, des que Nissan en va deixar molts amb la boca oberta amb la presentació oficial del seu GT-R al Saló de Tòquio. La marca japonesa ressuscitava així a un dels esportius més icònics de la seva història, la tornada del model conegut popularment com a Godzilla i que no feia cap altra cosa que evidenciar que el fabricant continuava tenint al cap els amants dels esportius de grans prestacions amb motors molt potents i que es prestaven a més a ser excel·lents candidats per als millors preparadors i especialistes de túning.

Un model que va arribar al mercat fa 18 anys i que, això sí, s'ha anat actualitzant amb el pas del temps, amb fins a tres actualitzacions que l'han anat posant al dia i que han continuat fent d'ell tota una referència en alguns mercats.

 

Tanmateix, com eren lògic tenint en compte la seva experiència i que ja havia desaparegut de mercat és tan importants com el d'Europa i als Estats Units, el fet de què la marca japonesa allà enunciats o adeu definitiu al seu mercat natal l'ha agafat per sorpresa precisament a molts.

Nissan s'acomiada definitivament de Godzilla

"Hem rebut moltes comandes del NISSAN GT-R i ara hem deixat d'acceptar-los per a la quantitat que planegem produir. Ens agradaria expressar el nostre més sincer agraïment als nostres nombrosos clients pel seu patrocini al llarg dels anys des del nostre llançament el 2007", apunta la marca japonesa en la versió japonesa del seu web, fent evident que aquest model marxés, encara que no ho farà en cap cas per la porta del darrere, sinó sent recordat com un dels esportius japonesos més ben valorats de tots els temps.

De moment les notícies que arriben des del Japó referent a un possible substitut no són precisament positives, almenys no pareixi els amants d'aquest tipus de cotxes, entre altres coses perquè, tenint a més en compte els problemes actuals del fabricant després de la fallida fusió amb Honda, de moment ningú Nissan assegura que és un projecte de substitut d'aquest GT-R està en marxa, ni tan sols un model 100 × 100 esportiu que encaixaria millor potser amb les necessitats i els temps que corren.

El que sembla evident és que, com ha passat amb tants altres esportius japonesos i còlics, aquest GT-R que diu adeu definitivament del seu mercat natal, es convertiran tot únic al mercat de segona mà i un d'aquests models que es revaloritzarà amb el pas dels anys.