Com bé saben en Dacia, una de les marques que acaba d'estrenar un dels motors híbrids més esperats de la seva gamma, el que arriba en el nou Dacia Jogger, cada vegada són més els conductors que us opten per aquest tipus de motors, en els seus diferents tipus de configuracions.

Les raons per fer-se amb un model amb un motor híbrid sigui quin sigui el seu tipus de mecànica són, entre d'altres, el fet que permeten que aquests models llueixin les etiquetes ECO o ZERO de la DGT depenent de la mecànica i, sobretot, aconsegueixin millors consums que els models que compten amb motors de combustió tradicionals.

 

En aquest sentit, en Peugeot t'han fet un important pas endavant amb dos dels seus models més atractius actualment en la seva gamma: el 3008 i el 5008. I és que serà aquests dos models quan es posi a la venda d'aquí a uns mesos una nova versió que arribarà amb un motor amb un sistema d'hibridació que molts consideraran a l'hora d'anar cap a un d'aquests models, entre altres coses perquè per poder presumir de tenir uns consums molt baixos.

El nou motor híbrid de Peugeot

Com apunten a la marca, aquesta nova mecànica micro híbrida està formada per una mecànica gasolina 1.2 Turbo de 3 cilindres que treballa en cicle Miller i una mecànica elèctrica de 28 CV i 55 Nm. Aquesta mecànica elèctrica, un alternador reversible de 12 CV i una bateria d'ions de lito de 48 volts amb 898 Wh, va associada a una transmissió, en aquest cas una caixa de canvis automàtica de doble embragatge amb 6 relacions (e-DCS6). Amb aquesta configuració mecànica, el Peugeot 3008 1.2 Hybrid desenvolupa 136 CV de potència i 230 Nm de parell màxim.

El millor en aquest cas és que, segons el cicle d'homologació WLTP, el consum d'aquest model és de tan sols 5,6 litres als 100 quilòmetres així com unes emissions de 126 grams de CO2. Expliquen en el fabricant que, gràcies a aquesta nova mecànica, bona part dels desplaçaments urbans per tenir com a principal protagonista la conducció elèctrica, per això el consum va a ser molt més baix que d'algun dels seus rivals directes que comptin amb motors convencionals.

 

No seria estrany llavors que, tenint en compte a més que el 2008 que se'n va actualitzar també a finals d'any comptarà amb aquest tipus de mecàniques, aquest nou motor de Peugeot es converteixi en una de les opcions més buscades al nostre país. Però altres coses perquè, per molt que tinguin un preu una mica més elevat, al final s'acaba amortitzat amb el seu baix consum.