Arribar al mercat el 2021 i presentar-se només amb motoritzacions de gasolina i un preu que supera els 22.000 euros per a la versió d'accés no és, segurament, la millor de les idees si ets un cotxe que aspira a convertir-se en el rei dels SUV petits. I com les idees dolentes no solen donar fruits, les conseqüències de tals decisions les veiem clarament al Top 100 de vendes d'aquest mes de maig. Parlem, clar, del Volkswagen Taigo, un cotxe que se li comença ennuegar Volkswagen.

 

Males xifres

El pìnturero crossover cupè desenvolupat per Volkswagen a partir del Nivus, un model que es comercialitza als mercats emergents i es fabrica al Brasil, no viu el seu millor moment i, tant és així, que es queda al 49è lloc del Top 100 de vehicles més venuts de maig.

Durant el cinquè mes de l'any, només s'han venut 575 unitats d'aquest cotxe que Volkswagen fabrica en la planta de Landaben. Les xifres dels cinc primers mesos de l'any són també mediocres i es queden en uns discrets 2.027 vehicles. A l'abril, només van vendre 417 cotxes.

Per què?

El fracàs és evident i encara que buscar culpables és sempre desagradable, potser cal fixar-se en les motoritzacions i els preus dels carburants: El Taigo equipa només propulsors de gasolina que van des dels 95 CV fins als 150 CV i encara que els seus consums són discrets i no passen dels sis litres cada 100 km en les versions amb més cavalls i queden en cinc litres a les menys potents, el mercat demanda avui vehicles diferents. Resulta difícil d'explicar com pot Volkswagen llançar un cotxe així a hores d'ara i ni tan sols pensar en una versió MHEV, HEV o PHEV.