L'entrada en joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics a la indústria de l'automòbil està provocant que cada vegada siguin més els conductors que vegin en ells opcions molt interessants per moure's de forma habitual per entorns urbans i interurbans.

Entre altres coses perquè, especialment si sabem que utilitzarem el cotxe en distàncies curtes i de forma diària, tenir un elèctric i poder carregar-lo a casa acaba sent una opció més barata quan a cost per quilòmetre que la d'un cotxe de combustió tradicional.

Tanmateix, una de les opcions que més interès està generant al nostre país, especialment entre aquells pares i mares que no volen veure els seus fills circulant amb moto per les nostres grans ciutats, aquesta dels cuadricicles lleugers, opcions en les quals el Citroën AMI s'ha convertit en l'autèntica referència.

El Citroën AMI, una alternativa per moure's per la ciutat

És un model que no compta amb l'homologació d'un turisme, per la qual cosa, com bé saben els que ja s'han interessat en un d'ells, es pot conduir sense el carnet i a partir dels 15 anys després de superar tan sols una petita prova teòrica i una petita prova pràctica.

 

D'altra banda, es pot destacar que, per molt que no sigui un cotxe, és una opció molt més segura quant al risc de dany en un accident comparada amb el d'una moto, una cosa que preocupa especialment molts pares i mares al nostre país.

A més, es pot destacar que, sent un elèctric que tot just arriba a una velocitat màxima de 45 km/h, el seu cost per quilòmetre és baixíssim, molt més baix evidentment que el d'un cotxe convencional, el que el converteix en una manera també molt interessant d'acabar estalviant a llarg termini.

Si bé és cert que el seu preu de partida frega els 8000 €, la qual cosa el converteix en una opció més cara que la immensa majoria de motos amb què es pot circular sense problemes per entorns urbans interurbans, es pot destacar que és una opció molt interessant també referent a la seva practicitat, entre altres coses perquè caben dos adults tranquil·lament i fins i tot compta amb un petit espai de càrrega en el qual cap una maleta.