Mitsubishi ja treballa en el llançament de la pròxima generació del Montero Sport, previst per a 2026. Aquest model, que recupera la tradició 4x4 de la marca japonesa, es perfila com una alternativa directa —i més accessible— al renovat Toyota Land Cruiser en la seva versió compacta. El nou Montero Sport apostarà per un disseny robust, capacitats tot terreny autèntiques i una arquitectura compartida amb el futur Mitsubishi L200, amb el qual compartirà plataforma, tecnologies i part del conjunt mecànic.

Estèticament, el Montero Sport adoptarà línies anguloses, formes quadrades i una silueta voluminosa que reforça el seu caràcter de tot terreny clàssic reinterpretat. S'ha concebut per transmetre solidesa visual i funcionalitat, amb proporcions pensades per oferir habitabilitat, espai de càrrega i presència a la carretera. Encara que els prototips encara circulen camuflats, els trets principals del disseny apunten a una clara orientació off-road, en línia amb el que demanda un públic que prioritza la imatge de robustesa per sobre de les formes suaus del SUV convencional.

 

A nivell mecànic, el model mantindrà la tradició dièsel com a base, amb un motor de 2.4 litres i una potència superior als 200 CV. Aquesta configuració s'adaptarà especialment a mercats en els quals el dièsel continua sent competitiu i on s'espera del vehicle una resposta contundent fora de l'asfalt. Mitsubishi podria sumar variants híbrides més endavant, especialment si el model aconsegueix projecció en mercats amb normatives més estrictes. El canvi automàtic tindrà un paper protagonista, encara que no es descarta l'oferta de transmissions manuals a determinats països.

Plataforma compartida i enfocament 4x4 sense concessions

Es pot destacar que el nou Montero Sport es construirà sobre la mateixa base tècnica que el pròxim L200, la qual cosa implica una arquitectura de tipus xassís de travessers i una orientació clara cap a l'ús intensiu. Aquesta elecció permet dotar el vehicle de més resistència estructural, així com mantenir intactes les seves qualitats en terrenys difícils. S'espera la incorporació del sistema Super Select 4WD, amb maneres de conducció específiques i repartiment de parell optimitzat per a cada superfície.

El realment interessant d'aquest desenvolupament és el seu posicionament davant rivals directes: oferir capacitats off-road reals sense elevar els preus per sobre del raonable. En un mercat on cada vegada més models imiten el disseny d'un tot terreny sense oferir les seves capacitats, Mitsubishi sembla voler recuperar l'equilibri entre forma i funció. L'objectiu és que el nou Montero Sport no sigui simplement una reinterpretació estètica, sinó una eina útil tant a la carretera com fora d'ella.

Encara que el seu llançament inicial està centrat en regions com Àsia, Oceania i Amèrica Llatina, la seva potencial arribada a Europa no es descarta. Si aconsegueix mantenir un preu competitiu i un equipament adaptat, podria posicionar-se com una opció atractiva per als qui busquen un tot terreny autèntic, però sense les pretensions ni el cost de les versions més exclusives del mercat. El Montero Sport 2026 promet tornar a posar a Mitsubishi al mapa dels 4x4 amb una proposta coherent, capaç i ben diferenciada.