Un dels principals camps de batalla dels últims mesos al nostre país és el segment dels utilitaris, un segment que sempre s'ha caracteritzat per tenir molta quota al nostre mercat, entre altres coses perquè la immensa majoria dels models que formen part d'aquest secret poden presumir de ser els models més barats d'aquests fabricants, una cosa que en el context actual a Espanya és un argument molt al seu favor.

És més, no és casualitat que un dels cotxes més venuts a Espanya des de fa ja uns quants anys sigui un utilitari, en aquest cas un low-cost, el Dacia Sandero, que a més pot presumir d'acabar sent el cotxe més venut a Europa a nivell general en el passat 2024.

 

Veient les xifres de vendes que han aconseguit els cotxes més venuts al nostre país el mes d'abril passat, què feu dels 10 cotxes més matriculats siguin utilitaris evidència que cada vegada són més els conductors que buscar models petits i barats, entre ells opcions tan destacades com el propi Dacia així com opcions molt interessants com és el cas del sorprenent Hyundai i20, que ha acabat en segona posició, el Toyota Yaris, el Renault Clio o el Peugeot 208.

El Seat Ibiza continua sent una referència

Això sí, el model que pot continuar presumint de ser tot una referència en aquest país per a aquells que busquen un cotxe senzill i barat però no volen acudir a una marca low-cost és el Seat Ibiza, l'utilitari espanyol que ha acabat aquest mes d'abril passat sent el quart cotxe més matriculat tan sols superat en el seu segment pel Dacia i el Hyundai, que han acabat primer i segon.

La part positiva per al model espanyol és que, més enllà de ser evidentment el Seat més venut a Espanya en aquest curs, les bones xifres de vendes que havien aconseguit també en els tres primers mesos d'aquest 2025 provoca el que ocupi la tercera posició amb poc més de 8000 matriculacions.

 

És cert que és lluny respecte als dos primers classificats a nivell general, el Dacia Sandero i el MG ZS, amb gairebé 12.000 matriculacions en el cas del model romanès i més de 10.500 en el cas del model xinès, però també ho és que aquest Ibiza s'està assentant cada vegada més com una opció realment competitius malgrat que és un dels models més veterans de la seva categoria.

Tenir únicament i exclusivament un rival directe per davant i que a sobre sigui un model low-cost amb què no és que sigui senzill competir a nivell de preus evidència l'excel·lent feina que està realitzant Seat amb aquest model.