El Seat León continua sent un dels principals motius de preocupació a la marca espanyola. I és que, a diferència del que passa amb altres models de Seat, especialment amb l'Ibiza i l'Arona, que han acabat el mes de febrer passat com els dos models més venuts al nostre mercat, el Lleó no acaba d'arrencar quant a vendes.
És més, actualment, sumant les vendes de gener i febrer, el compacte espanyol ha aconseguit vendre tan sols 1.100 unitats, una xifra que l'ubica en una posició que, sens dubte, es queda molt lluny dels primers llocs: la 29.
Es pot destacar que fins fa molt poc el León podia presumir de ser un dels cotxes més venuts a Espanya i, sobretot, el model més venut de la marca al nostre mercat. Tanmateix, és evident que l'arribada de la nova generació no li ha provat gens bé al compacte, que veu com les seves vendes el 2022 són certament preocupants.
Però el pitjor de tot en el cas del León ja no és tan sols que rivals directes com el Toyota Corolla, el Citroën C4 o el Ford Focus estiguin per davant quant a vendes, sinó que rivals de menor entitat estiguin millorant les seves xifres de vendes.
El Opel Corsa, un model en teoria pitjor que el Seat León, puja com l'escuma a Espanya
I un molt bon exemple d'això és el Opel Corsa, un utilitari que pot presumir de ser el model més venut de la marca alemanya a Espanya i que, sense fer molt soroll i sent a l'ombra del nou Astra, continua sumant vendes.
Al febrer va aconseguir ni més ni menys que 781 matriculacions, una xifra que el deixa per davant del León, que va acabar el segon mes de l'any amb 523 vendes. Així, sumant les de febrer amb les de gener, aquest Corsa, un model d'un segment inferior al del León, la xifra total del que va d'any d'aquest utilitari alemany és de 1.205 matriculacions, xifra que el situa en la posició 27, és a dir, per davant del León.
És evident que el rival directe del Corsa és l'Ibiza quant a segment i que el del León és precisament el nou Astra. Tanmateix, tenint en compte que aquest Corsa compte amb un niel de qualitat superior al de l'Ibiza i que la seva mida no és gaire menor que el del León, no són pocs els que, veient a més la diferència de preu entre els dos, opten per l'utilitari alemany.
En Seat continuen confiant que el seu León tard o d'hora 'despertarà' quant a vendes, però el cert és que no està sent una arrencada de 2022 gaire esperançadora per a la marca. I més tenint en compte que el León està veient com dos models més veterans com són l'Ibiza i l'Arona, sí que estan tenint unes xifres de vendes més que notables.