El mercat d'híbrids endollables ha experimentat un creixement extraordinari a Espanya durant el juliol de 2025, amb un increment interanual del 178,78 % i més de 12.000 unitats matriculades en un sol mes. Dins d'aquest context expansiu, el MG HS PHEV s'ha situat a dalt de tot del rànquing mensual amb 977 unitats venudes, consolidant-se com el model PHEV més popular del moment.

El Toyota RAV4 ha quedat relegat a la segona posició amb 745 unitats, una xifra notable encara que inferior a mesos anteriors. Es tracta d'un model que es troba en la fase final de la seva actual generació, en espera de la seva renovació. En tercer lloc es troba el BYD Seal U DM-i, amb 738 unitats, que confirma la seva capacitat de mantenir-se de forma constant en les primeres posicions del segment.

 

A les portes del podi apareix el Jaecoo 7, amb 699 unitats, superant models de llarga trajectòria com el Toyota C-HR, que suma 683 unitats, o el Mercedes GLC, amb 625. El destacable en aquest cas és el ràpid ascens de marques i models que fins fa poc no figuraven al mercat espanyol, i que han aconseguit imposar-se en un segment dominat tradicionalment per fabricants més consolidats.

Auge del PHEV i noves dinàmiques al top de vendes

El rànquing de juliol confirma un canvi en l'equilibri del mercat. L'Omoda 9, amb 577 unitats, aconsegueix un meritori setè lloc després de la seva recent incorporació al panorama nacional. A la part baixa del top 10 se situen el Ford Kuga (515 unitats), el CUPRA Formentor (480) i el Hyundai Tucson (375), models que continuen mostrant un bon ritme de vendes dins de les seves respectives categories.

Es pot destacar que el canal PHEV acumula ja més de 68.000 unitats matriculades des de començament d'any, la qual cosa representa un creixement del 94,51 % davant el mateix període de l'exercici anterior. En aquest sentit, no és cap secret que els híbrids endollables estan consolidant el seu paper com a solució de transició cap a la mobilitat elèctrica total, gràcies a la seva autonomia combinada i la seva adaptabilitat més gran a diferents perfils d'ús.

El lideratge del MG HS PHEV reforça la posició de la marca en un segment cada vegada més competitiu. El seu ascens no és conjuntural, sinó el resultat d'una evolució sostinguda en les preferències del mercat. Si aquesta tendència es manté en els propers mesos, el model podria convertir-se en el gran referent PHEV de l'any, desplaçant propostes històriques com el RAV4 o el Kuga i marcant l'inici d'una nova etapa en l'electrificació del parc mòbil espanyol.