El SUV elèctric MG Marvel R Electric, fins a ara considerat el vaixell insígnia de la marca, afronta el seu comiat amb una oferta que el situa en un preu difícil d'ignorar. La versió d'accés, denominada Comfort, aplica un descompte de 19.568 euros, quedant-se en 22.980 euros, davant els més de 42.000 euros que marcava la seva tarifa oficial. Aquesta retallada arriba gràcies a una combinació de promocions pròpies de MG i dels ajuts públics a la compra de vehicles elèctrics, el que accelera la liquidació de les últimes unitats.

La gamma del Marvel R, composta pels acabats Comfort, Luxury i Performance, ha començat a desaparèixer dels canals oficials de la marca. El propi web de MG ja no ho anuncia, la qual cosa reforça la idea que el relleu generacional és a prop. En aquest sentit, el Marvel R deixa pas a nous desenvolupaments elèctrics de la companyia previstos per a 2025, el que converteix a l'actual ofensiva de descomptes en una liquidació estratègica.

 

La versió Comfort no renuncia a un equipament notable. De sèrie incorpora llantes d'aliatge de 19 polzades, fars full LED, sostre solar panoràmic, contraporta posterior elèctrica i climatitzador de doble zona. S'hi suma una pantalla tàctil de 19,4 polzades en disposició vertical, un quadre digital de 12,3 polzades, connectivitat completa amb Apple CarPlay i Android Auto, accés sense clau i un conjunt de funcions avançades d'assistència a la conducció.

Preu, prestacions i equipament de comiat

Des de l'apartat de seguretat, el Marvel R Comfort inclou el paquet MG Pilot, amb control de creuer adaptatiu, frenada automàtica d'emergència, assistent de manteniment de carril, detecció d'angle mort, alerta de trànsit creuat, càmera de visió posterior i múltiples coixins de seguretat. També equipa bomba de calor, funció de càrrega bidireccional V2L, sensor de pressió de pneumàtics i sistema Auto‑Hold.

El sistema de propulsió recorre a dos motors elèctrics en l'eix posterior que desenvolupen 180 CV i 410 Nm de parell màxim, alimentats per una bateria de 70 kWh. L'autonomia homologada assoleix els 402 km en cicle WLTP, amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 7,9 segons i velocitat punta de 200 km/h.

D'altra banda, la variant Performance afegeix un tercer motor en l'eix davanter, elevant la potència fins als 288 CV i el parell a 665 Nm, amb tracció total, acceleració de 0 a 100 km/h en 4,9 segons i una autonomia lleugerament inferior, de 370 km.

Crida especialment l'atenció que, malgrat estar en liquidació, el Marvel R manté característiques poc habituals en el seu segment, com un maleter posterior de 507 litres que pot ampliar-se abatent els seients, i en les versions de tracció posterior, un compartiment davanter de 150 litres. El destacable en aquest cas és que, amb la suma d'incentius de marca i subvencions governamentals, MG tanca l'etapa del seu vaixell insígnia mentre prepara el terreny per a la nova generació d'elèctrics que assumirà el seu lloc a partir de 2025.