Va ser l'any passat quan, després de mesos de dures negociacions, Fiat Chrysler Automobiles i el Groupe PSA es van fusionar creant l'actual gegant de l'automobilisme Stellantis. Un grup en el qual hi ha, entre moltes altres marques, tres de les italianes de referència a nivell històric: Fiat, Alfa Romeu i Lancia.
I és precisament aquesta última, Lancia, la que està cridada a jugar un paper important al mercat europeu en els propers anys. Una marca que va triomfar en els anys 80 al nostre país però que poc a poc va anar perdent pes fins a gairebé desaparèixer. De fet, actualment és una marca que tan sols es comercialitza al seu mercat natal, a Itàlia.
Però els plans de Carlos Tavares, el CEO de Stellantis, no van precisament per es camí. De fet, la idea no és cap altra que la de convertir a aquesta marca en un dels nous referents entre les marques de luxe a Europa, seguint els passos de Mercedes i companyia però amb l'elegància característica que sempre ha acompanyat als models amb firmes italianes.
Stellantis vol fer de Lancia una de les marques de luxe a Europa
Evidentment el camí no serà senzill, però l'aposta de Stellantis per recuperar marques que havien perdut pes no és menor. Un bon exemple d'això és Alfa Romeu, una marca que tenia unes quotes de vendes mínimes i que ara ha començat la seva anomenada 'metamorfosi' amb el nou Tonale, el primer d'una sèrie de models que han d'ajudar a recuperar el prestigi i la quota de mercat dels italians.
En el cas de Lancia, la missió és encara més difícil tenint en compte que és una marca que fa ja anys que van desaparèixer de bona part dels mercats importants a Europa i que, segur, molts havien oblidat.
La idea en aquest cas, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte les tendències presents i, sobretot, de futur, del mercat, és la d'apostar perquè aquesta tornada triomfal de Lancia vagi de la mà de l'electrificació, amb un model que serà el substitut del Ypsilon i que serà el primer que marcarà aquest nou camí.
Poc se sap d'ell més allà que a Stellantis té clar que apostaran per l'electrificació en el seu cas, amb versions elèctriques i probablement, per augmentar la seva quota de mercat, també amb opcions híbrides.
El que sí que se sap, malgrat que des de la marca no l'han confirmat, és que aquest nou model es fabricarà precisament a Espanya, a Figueruelas, Saragossa, a les instal·lacions de Opel, on es fabricarà el Ypsilon elèctric i, ull, també el Peugeot e-208, la nova generació del qual arribarà entre 2023 i 2024.
Per veure al nou Lancia en acció encara falta molt ja que la seva producció començarà el 2024, però és evident que, veient el bon treball que han fet a Stellantis amb Alfa Romeo, la tornada d'aquesta mítica marca ara convertida en marca de luxe té molt bona pinta.