L'Alfa Romeo Tonale és una de les grans apostes de la marca italiana per a Espanya i per a Europa. De fet, aquest SUV compacte passa per ser el primer model de la nova etapa del fabricant italià, una nova etapa en què han de deixar enrere les baixes xifres de vendes que van obtenir durant molts anys i que van provocar que fossin molts els que asseguressin que Alfa Romeo estava destinada a desaparèixer.

El problema en aquest cas és que, com passa amb altres models que se situen a mig camí entre models generalistes i models prèmium, el seu preu de partida de la versió més senzilla no és que sigui precisament sota, la qual cosa provoca que siguin molts els que busquin alternatives potser més intel·ligents quant a relació qualitat preu.

 

Així, la versió més bàsica d'aquest Alfa Romeo, la versió que arriba amb un motor dièsel de 136 cavalls de potència però amb un equipament de sèrie més que notable, té un preu de partida que s'acosten als 37.000 €. No són gaires les opcions premium que podem trobar per aquest preu, però sí que hi ha una d'elles que, per a molts, acaba sent una opció molt més interessant.

El Lexus UX, més compacte però amb motor HEV

No és altra que el Lexus UX, un model que competeix en el mateix segment però que, a diferència del que passa amb l'Alfa Romeu, no pot presumir de ser una opció potser tan polivalent el que es refereix a carrosseria ja que, entre altres coses, compta amb menys habitabilitat i menys capacitat de càrrega.

Això sí, el punt fort d'aquest model és que, com ocorre|passa amb tots i cada un dels models de la marca prèmium de Toyota, aquest UX arriba amb un motor híbrid auto recarregable de sèrie, una mecànica en aquest cas de 184 cavalls de potència que li permet no tan sols lluir l'etiqueta ECO de la DGT i arribar associat a una transmissió automàtica sinó, sobretot, acabar tenint un consum molt més moderat, especialment en conducció urbana i interurbana.

 

D'altra banda, es pot destacar que, si bé és cert que aquest Lexus UX és el model més senzill de la gamma de la marca prèmium el que es refereixi equipament, no deixa de ser un model que se situa diversos esglaons per sobre dels generalistes, per la qual cosa tampoc no tenen res a envejar a la gran aposta de la marca italiana a Espanya i a Europa. Així, amb un preu de partida que es queda just per sota del qual té l'Alfa Romeo, és un model que, per a molts, acaba sent una compra més interessant.