Fa ja molts anys que Mercedes, Audi i BMW estan lluitant per convertir-se en la marca prèmium no tan sols més venuda a nivell mundial sinó també en la més ben valorada. Una lluita que no fa una altra cosa que provocar que, cada vegada que una d'aquestes tres marques llança una novetat al mercat, les altres dues treballin per intentar contrarestar les bones xifres de vendes del nou model d'algun dels seus rivals.

D'altra banda, es pot tenir en compte que, com passa amb la immensa majoria de marques prèmium, el catàleg d'aquestes tres marques pot presumir de ser dels més amplis actualment a Espanya i a Europa, cobrint moltíssims segments i amb molts models diferents.

 

No és casualitat llavors que siguin molts els que, disposats a gastar-se molts diners en fer-se amb un dels millors súper prèmium del mercat, es preguntin quina de les tres de les millors opcions que hi ha al mercat, el Mercedes GLE, l'Audi Q7 o el BMW X5, és millor opció.

La comparativa entre tres SUV molt top

Es pot tenir en compte que en aquests tres casos estem davant de tres models que poden presumir de ser dels millors dels seus respectius catàlegs, per la qual cosa en qualsevol de les tres opcions estarem davant d'un model molt ben dotat en tots els sentits.

 

Això sí, això no significa que no existeixin petites diferències entre ells. A nivell mecànic els tres models compten, en les seves versions d'accés, amb potents motors dièsel que arriben associats a transmissions automàtiques i a tracció a les quatre rodes, així com a sistemes de micro hibridació lleugera que els permet lluir l'etiqueta eco de la DGT. El més potent de tots és el de BMW, amb 298 cavalls, seguit del Mercedes, amb 269, i de l'Audi, amb 231 cavalls.

Una altra de les grans diferències entre aquests models és que, si bé és cert que són models pensats per a famílies, la seva capacitat de càrrega varia potser més de l'esperat tenint en compte que són models similars quant a mida. En aquest apartat és l'Audi, amb més de 800 litres, el que supera per molt la capacitat de càrrega tant del Mercedes, amb 630, com del BMW, amb 650.

 

En el que es refereixi equipament i tecnologia de sèrie, els tres estan molt igualats, per la qual cosa també una important diferència arriba quant a preu. Com és habitual, el Mercedes és el més car de tots, superant els 91.000 €, amb pocs menys de 89.000 en el cas del BMW i, un esglaó per sota, l'Audi per menys de 80.000 euros. Així, si bé és cert que el Mercedes és potser el més top per estatus, l'opció més intel·ligent i amb millor relació qualitat preu és l'Audi.