Per molt que el Mercedes siguin molt conscients que el futur passa pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, la marca alemanya estan apostant, com estan fent també en la immensa majoria de fabricants Top a nivell mundial per anar augmentant també la gamma de models al seu catàleg que compten amb versions híbrides endollables.

I és que aquest tipus de mecànica pot presumir de combinar el millor dels motors de combustió, que evidentment és tenir molta autonomia i la facilitat que implica proveir-se en tot just uns minuts a la gasolinera, i el millor dels motors elèctrics, que en el seu cas es tracta d'una nul·la despesa de gasolina i un cost per quilòmetre molt més barat.

 

És més que cert que els cotxes que compten amb un motor híbrid endollable són molt més cars que els cotxes que compten amb una mecànica de combustió, apropant el seu preu als cotxes 100 × 100 d'elèctrics. Tanmateix, són molts els que els prefereixen abans que un elèctric cigar precisament per comptar amb un motor de combustió que els permet realitzar llargs viatges sense el problema de les càrregues d'un elèctric.

Mercedes té alguns dels PHEV amb menor consum en ciutat

En aquest sentit, no són pocs els que veuen en aquesta polivalència dels models híbrids endollables una de les seves millors virtuts, entre altres coses perquè són models perfectes per moure's diàriament per entorns urbans amb la seva manera elèctrica i afrontar llargs viatges amb el motor de combustió.

No és casualitat llavors que molts fabricants presumeixin que aquest tipus de models tenen consums realment baixos com és el cas de models com el Mercedes Classe C, el GLC o el Classe S, els tres amb una mitjana d'entre 0,4 i 0,6 l als 100 km.

 

Això sí, és important tenir en compte que quan les marques fan proves d'aquest tipus de consums durant els 100 primers quilòmetres ho fan amb el nivell de bateria ple, per la qual cosa la immensa majoria d'aquests primers 100 km aquest tipus de models els fan amb el motor elèctric sent el principal protagonista.

És per això que no són pocs els que recomanen, com passa amb els elèctrics, tan sols anar cap a un PHEV si realment podem carregar-lo a casa de forma diària i circularem en la immensa majoria d'ocasions la versió elèctrica ja que, i més en models. tan potents com aquest cas, el consum una vegada s'acaba la bateria es dispara.