Mercedes sap molt bé que, sent com és una de les marques prèmium millor valorades a nivell mundial (la més venuda en aquest passat 2021 ha estat BMW, no Mercedes), té l''obligació' es ésser també una de les que destaqui en matèria de novetats tecnològiques.

Els de l'estrella de plata ho han fet en moltes ocasions, i el mercat dels elèctrics és un dels millors terrenys per jugar amb diferents novetats de cara a un futur no molt llunyà.

La millor prova d'això és un dels últims prototips o concept car que la marca ha dissenyat: el Mercedes EQXX, un model que, com bé podem veure en les imatges, evidencia aquesta idea transgressora de la marca en segons quins models.

De moment aquest EQXX continua sent tan sols un prototip, però expliquen a la marca que, si tot segueix segons el previst, aquest model donarà pas a un que sí que entrarà a les seves cadenes de producció a partir de 2024. Un model que incorporarà una novetat que en el fabricant volen incorporar també en altres models i que, sens dubte, no deixarà indiferent a ningú.

Mercedes aposta pel sostre solar a partir de 2024

I aquesta no és cap altra que la de dotar aquest futur model i la resta d'elèctrics d'un sostre solar. Fins ara, són diverses les marques que han provat aquest tipus de tecnologia, però el guany d'aquestes plaques solars ha estat a tot estirar d'uns 5 o 10 quilòmetres d'autonomia.

En Mercedes ja han deixat clar que el seu sistema, que fa ús de nova tecnologia de 117 cèl·lules solars desenvolupada en col·laboració amb l'institut Fraunhofer-Gesellschaft, permetrà guanyar fins a 25 quilòmetres d'autonomia en el millor dels casos.

 

Per a això, això sí, el model en qüestió haurà d'estar exposat tot el dia a la llum del sol i que el sostre sigui net, per la qual cosa resulta evident que serà molt difícil que en la majoria de mercats l'autonomia arribi a ser l'anunciada.

En qualsevol cas, és evident que Mercedes, que no té cap altra intenció que la de recuperar el tron de la marca prèmium més venudes, està fent passos importants cap a davant en aquest sentit. Falta saber ara si aquest tecnologia acaba implantant-se també en altres models (aquesta és la intenció) en funció del seu rendiment.