El Cupra Formentor pot presumir de ser un dels models que està protagonitzant, i de quina manera, aquest inici d'any a Espanya. I és que en aquests tres mesos de 2022 el model de Cupra ha aconseguit situar-se en una més que interessant tretzena del rànquing general al nostre mercat, aconseguint de fet el mes de març passat ser el cinquè model més venut, per sobre de tots els models de Seat.

Un Formentor que ha encertat tant per disseny com, sobretot per idea i concepció. I és que no deixa de ser un SUV amb un estil esportiu i cupè que, si bé és cert que és més car que els Seat Ateca, Hyundai Tucson i companyia, també ho és que es queda lluny dels preus dels BMW, Audi i Mercedes entre d'altres.

 

Amb un preu de partida de menys de 33.000 euros, el Formentor s'ha convertit en un fenomen de vendes a Espanya i en un dels models pels que molts sí que estan disposats a fer un esforç econòmic.

És per això que, malgrat que no es venen a Espanya, crida l'atenció que una marca xinesa hagi optat per clonar aquesta idea i tenir un model al seu catàleg que encaixa perfectament amb la idea de Cupra amb el seu Formentor.

El Changan Uni-T, un SUV cupè amb la mateixa filosofia que el Cupra Forentor

Es pot destacar que, a diferència del que passa amb altres models que es fabriquen a la Xina, en aquest cas aquest Changan Uni-T no és una còpia quant a disseny del model espanyol, però sí un clon respecte a la idea.

I és que, com bé podem veure en les imatges, aquest SUV és de tall esportiu i compta amb una imatge agressiva com la que compta el model espanyol. A més, també, com el Formentor (encara que els puristes de Cupra opinin el contrari), aquest Changan Uni-T té al seu motor u dels seus millors arguments de compra.

 

Compte amb un gasolina amb 1,5 litres que lliura ni més ni menys que 180 cavalls de potència i que, per fer d'aquest Changan Uni-T un model encara més esportiu, s'associa a un canvi de doble embragatge i set velocitats.

Per desgràcia per als amants d'aquest tipus de models, que veient l'èxit del Formentor és evident que no és que siguin pocs a Espanya, aquest SUV cupè no està a la vendes al nostre país. Això sí, si la marca xinesa l'adaptés a la normativa europea i optar per comercialitzar-lo a Espanya, segur que seria un model d'èxit.

I més si el fabricant optés per mantenir els bons preus que manté en mercats com el de Xile, en el qual aquest model té un preu de partida de tan sols 19.390 dòlars, és a dir, un preu que es quedaria a Espanya per sota doni'ls 18.000 euros.