Mazda no és una marca que tingui a Espanya un terreny de joc precisament ni fàcil ni senzill. I és que els japonesos són una marca que s'apropa molt més a les prèmium que a les generalistes quant a la qualitat dels seus models i, evidentment, també quant als preus.

El problema en el seu cas no és que sigui una marca que sigui un esglaó per sobre quant a preus i qualitat, el seu problema és que no és l'única que es queda en aquest terreny entre dues aigües. I el pitjor per a Mazda és que no és cap altra que Volkswagen la marca que també es posiciona en aquest terme mitjà i, tenint en compte que és una marca amb un enorme pes al nostre mercat, els japonesos pateixen evidentment.

 

I això s'ha notat precisament en les vendes del seu model més venut des de començament d'any a Espanya, el CX-30, un SUV de mida mitjana que, això sí, pot presumir de ser un dels millors quant a relació qualitat/preu del seu segment.

La caiguda de vendes del Mazda CX-30 que preocupa la marca japonesa

Va anar el mes passat de març quan Mazda va aconseguir vendre 532 unitats de la sev MX-30, una xifra que va fer que el model ocupés la posició 44 en el rànquing de vendes a Espanya. Tanmateix, a l'abril les vendes van caure fins a aconseguir tan sols 401 matriculacions de tal manera que aquest model va baixar fins a la posició 59 en el rànquing.

La caiguda en vendes no és menor, per això a Mazda han optat per moure fitxa i aplicar un molt bon descompte a la versió d'accés d'aquest model. Una versió que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, té un preu de partida ara de 24.760 euros comptant amb un descompte ja aplicat de 4.950 euros sempre que optem per finançar la compra amb la marca japonesa.

És evident que si el que es busca és comptar amb l'últim en tecnologia de la marca, el millor és anar a buscar les versions superiors. Tanmateix, és important tenir en compte que aquest CX-30 arriba ja molt bé dotat de sèrie, començant pel seu motor.

 

I és que un dels punts forts d'aquest model és el seu 2.0 SkyActvi-G de 122 cavalls de potència (el mateix motor que utilitza el Mazda 3) que compta amb un sistema de micro hibridació que li permet poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

D'altra banda, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que a la marca sempre aposten per una qualitat major en els seus models, l'equipament de sèrie és ja molt complet. I és que tots compte amb, entre altres coses, bluetooth, USB, control de creuer adaptatiu, avís precol·lisió, fars LED, Head Up Display, sistema de navegació i control d'angle mort. Veurem si aquesta oferta ajuda aquest CX-30 a recuperar el bon ritme de vendes.