A Mazda són molt conscients de la dificultat del mercat actual. I és que, si bé és cert que l'entrada en joc dels motors híbrids i elèctrics ha obert el panorama i ha multiplicat l'oferta al nostre país, també ho és que, amb una oferta més gran també arriba una competència més gran.

Els japonesos no es mouen en un terreny senzill precisament. Estant com estan en un terme mitjà entre les marques generalistes i les prèmium, el seu principal competidor és ni més ni menys que Volkswagen, una de les marques amb més pes a Europa i que té representants en tots i cada un dels segments importants al vell continent.

És per això que, en un moviment que era d'esperar veient com està evolucionant el mercat, Mazda ha decidit que aquest 2022 serà l'any en què diran adeu a un model que ja no té lloc en la seva gamma.

No és cap altre que el Mazda CX-3 la versió crossover del Mazda 3 que sap que té al propi catàleg de Mazda el seu pitjor rival: el Mazda CX-30. Un CX-30 que arriba com un model més modern i més complet i que ha provocat que els japonesos optin per carregar-se al CX-3.

Les últimes unitats del Mazda CX-3 es converteixen en una de les millors compres del moment

En aquest sentit, si bé és cert que el CX-3 és un SUV compacte i el CX-30 un SUV de mida mitjana, cap destaqués que la marca té també al seu catàleg el MX-30, un SUV compacte que, en aquest cas, arriba tan sols en versions cent per cent elèctriques.

Així, la marca japonesa, una vegada elimini del seu configurador de manera definitiva el CX-3, ho apostés tot a l'electrificació en el segment dels B-SUV, un dels segments que més creix a Espanya i a Europa.

Per sort per als que busquen un SUV amb aires de prèmium però amb un preu atractiu, el Mazda CX-3 continua estant, de moment, a la venda. El preu de partida de la versió més senzilla de totes és de, com veiem al configurador de la marca, 22.295 euros sempre que optem per finançar la compra amb el fabricant.

Una versió que arriba amb un motor de gasolina 2.0 SkyActive-G de 121 cavalls de potència i un equipament de sèrie més que complet. És evident que hi ha opcions en aquest segment millor en tots els sentits, però també ho és que aquest Mazda pot presumir de ser un SUV molt elegant i amb un d'aquests dissenys que tanta fama li donen a la marca japonesa.

En uns mesos el fabricant optarà per carregar-se'l definitivament, pel que és molt probable que, i més amb aquest preu de partida, no siguin pocs els que aprofitin per aconseguir alguna de les últimes unitats d'un model que està a punt de passar a una millor vida.