Quan una marca com Mazda sap que té un mercat per davant tan complicat com és l'espanyol, sap també que ha de trobar solucions diferents perquè els seus models vagin a poc a poc creixent en aquest.

I és que el principal problema de la marca japonesa no és tant l'alta competència del mercat espanyol, sinó que els del Japó estan situats a mig camí entre les marques generalistes i les marques prèmium. I aquest és un terreny que, com bé saben i lamenten els japonesos, domina des de fa anys una marca amb tant pes com és Volkswagen.

 

Lluitar contra els alemanys mai estat tasca senzilla, per això és una de les grans bases de Mazda sigui l'excel·lent relació entre la qualitat i el preu dels seus models. Són models que és cert que estan per sobre de la mitja quant a preu, però també el veus que són models que són per sobre de la mitja quant a qualitat en tots i cada un dels sentits.

El Mazda 2 híbrid és una de les millors opcions del mercat actual a Espanya

És un molt bon exemple d'això és un dels models més desconeguts de Mazda: el Mazda 2. Es tracta del model d'accés a la gamma de la marca japonesa, un utilitari que per qualitat se situa un esglaó per sobre dels top vendes del seu segment al nostre país.

Però el millor en aquest cas és que Mazda ha arribat a un acord amb Toyota per llançar una versió híbrida d'aquest Mazda 2 que està, tal com podem veure en les imatges, més que basat en el Toyota Yaris.

En comptes d'optar per dissenyar i fabricar un model pur híbrid, els japonesos han arribat a un pacte amb els seus compatriotes perquè siguin aquests els que els cedeixin la base del seu Yaris per poder llançar una versió 100 × 100 híbrid del seu Mazda 2.

 

Una versió que pot presumir de ser dels millors utilitaris amb aquest tipus de motors al nostre país. I és que, tal com podem veure en quecochemecompro.es, la marca nipona ha optat per aplicar-li un interessant descompte a la versió d'accés d'aquesta variant híbrida.

Amb un descompte de més de 3.000 €, el preu de la versió d'accés d'aquest Mazda 2 amb un motor híbrid de 116 cavalls de potència es queda just per sota dels 20.000 €. Mecànica que va associada a una transmissió automàtica tipus CVT i que permet a aquest utilitari poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

Tenint en compte que és un model pensat per allà per a la ciutat, no és precisament un detall menor el fet que aquest motor li permeti lluir aquesta etiqueta més allà que sigui una mecànica que ajudi quant als consums i l'eficiència.