El Peugeot 208 és un dels models que més alegries ha donat a la marca francesa en els últims anys, tant al mercat espanyol com en la resta de mercats importants a nivell europeu. Si bé és cert que aquest petit utilitari no és al nostre país al mateix nivell de vendes que el 2008, un SUV, el 208 segueix sent una de les millors opcions per relació qualitat preu.

I més ara que la marca francesa l'actualitzat amb una posada al punt a meitat de la seva vida comercial en la qual han optat per petits canvis de disseny així com una posada al punt a nivell tecnològica i de motor.

 

Tal com podem veure en el configuradors de la marca, la versió més senzilla de tots té un preu de partida que supera els 17.000 €, una versió d'accés que arriba amb un motor de gasolina de 75 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica que no compta amb cap tipus de sistema d'hibridació i que per tant no li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

El Mazda 2, un 'pla b' al Peugeot 208

En aquest sentit són diversos els rivals directes que té el 208, però un dels més interessants és al seu torn un dels models menys venuts al nostre país: el Mazda 2. La marca japonesa compta amb dues versions d'aquest model, una versió pròpia amb un llenguatge disseny propi i amb un sistema de micro hibridació lleugera en la seva mecànica i una versió híbrid auto recarregable que no deixa de ser un Toyota Yaris amb el logo de Mazda al frontal.

 

És el Mazda 2 micro híbrid el que pot sumir de ser una de les millors opcions actualment al mercat ja que, comptant amb els diferents descomptes, el seu preu acaba sent proper al del Peugeot, encara que en el seu cas compta amb un motor de gasolina de 95 cavalls de potència amb un sistema de micro irrigació lleugera que en el seu cas sí que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT i serà així una opció més recomanable per a aquells que busquin un model per a la casa de forma habitual a les grans ciutats del nostre país i poder fer-ho sense cap tipus de problema a nivell de restriccions.

D'altra banda, es pot destacar que, com ocorre amb tots els models de la marca japonesa, el nivell de qualitat dels seus materials, dels seus acabats i la posada al punt situen al Mazda un petit esglaó per sobre del Peugeot, per això molts estiguin disposats a pagar la petita diferència de preu que hi ha entre aquests dos models per aconseguir una opció més interessant.