Va ser fa ja uns anys quan van començar a circular per les xarxes i per l'entorn de Ford els primers rumors. Rumors que van provocar ja els primers mals de cap entre els més puristes i els més nostàlgics. I és que Ford estava planejant el llançament d'un nou Mustang, però en aquest cas un Mustang cent per cent elèctric.

Tenint en compte la història d'aquest tipus de models muscle car al catàleg de Ford, per a molts la idea que la marca americana 'taqués' el nom de Mustang amb un elèctric era com a mínim un pecat.

 

Tanmateix, el fabricant va deixar de costat les queixes i les crítiques d'alguns sectors i va seguir endavant amb el seu pla. Un pla anomenat Ford Mustang Mach-E i que pot presumir, per molt que a més d'un li dolgui veure un Mustang amb un motor elèctric, de ser un dels millors SUV que ha fabricat la marca americana en la seva història.

El Ford Mustang Mach-E és un SUV elèctric de primer nivell, però juga en un terreny massa complicat encara

Un model que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, té un preu de partida de 42.078 euros si comptem amb les promocions per finançament i amb els descomptes aplicats derivats del Pla MOVES III, que sumats poden acabar sent de 7.000 euros.

En aquest cas, el millor de tot és que ja les versions d'accés d'aquest Mustang Mach-E arriben molt ben dotades de sèrie, amb una potència del seu motor de 269 cavalls i una bateria de 76 kWh que li permet tenir una autonomia de 439 quilòmetres amb una sola càrrega en el millor dels casos.

Un SUV que compta amb tot allò necessari per ser considerat com una opció molt top per als que busquen disseny, tecnologia, esportivitat i equipament. El problema en el seu cas és que, almenys a Espanya, juga en un terreny molt complicat.

 

I és que, almenys de moment, el nostre país no compta amb les infraestructures amb les que sí que compten en altres països d'Europa com són Noruega, Suècia o Alemanya respecte a la xarxa de carregadors. Avui dia no és precisament gaire recomanable aconseguir un elèctric pur a Espanya si no existeix la possibilitat de tenir un carregador al garatge o en el pàrquing.

I les xifres són allà per demostrar-ho. Malgrat que en el passat 2021 la quota de models cent per cent d'elèctrics venuts a nivell global es va multiplicar per dos respecte a la del 2020, aquesta va ser tan sols d'un 6 per cent.

Pel que fa Espanya, la quota actual d'aquest tipus de models, sumant les vendes de gener i febrer, 5.046 matriculacions, és d'amb prou feines un 4 per cent, una quota encara molt menor que, això sí, va creixent a poc a poc. En Ford saben de la dificultat que té el seu Mustang Mach-E en un mercat que li dona l'esquena (a ell i a bona part dels elèctrics) com l'espanyol, però no per això deixen de continuar apostant per ell. Saben que en el futur el panorama serà molt diferent.