A Lexus, la marca prèmium de Toyota, saben molt bé que, a diferència de la marca 'mare', no tenen una necessitat tan evident d'aconseguir bones xifres de vendes per continuar avançant.

No és que sigui un secret que les marques prèmium juguen una altra lliga, i més en el cas de Lexus, que no deixa de ser un apèndix de Toyota. En aquest sentit, és més fàcil entendre perquè Lexus té una gamma de models molt més reduïda que la que té Toyota o, també, perquè els seus models compten amb menys varietat mecànica.

 

Tanmateix, per molt que els japonesos sàpiguen que no tenen aquesta necessitat de vendre sí o sí, són conscients de què, en un mercat canviant com l'actual no es poden permetre tenir un model que, per molt atractiu que sigui, no aconsegueix les xifres esperades, per molt marge que es doni en aquest sentit.

És per això que Lexus ha pres una decisió que, això sí, era d'esperar veient el fluix nivell de matriculacions que ha tingut un dels seus models. No és cap altre que el Lexus CT 200h.

Lexus es carrega definitivament al CT 200h, el seu compacte híbrid, després d'11 anys al mercat

Un Lexus CT 200h que va arribar al mercat fa ja més d'11 anys amb una idea molt clara: ser una alternativa als models prèmium de marques com Mercedes, Audi, BMW i companyia amb el seu motor híbrid com la seva millor arma.

I el cert és que no li va ser res malament. En tots aquests anys, gràcies també que la marca japonesa ha anat actualitzant-lo cada tres anys per millorar la seva estètica i el seu equipament, ha aconseguit un total de més de 380.000 unitats venudes en més de65 països, sent un model en molts casos rellevant.

El problema en aquest cas, com ha passat en tants altres models, és que els SUV li han menjat bona part del terreny. De fet, al Japó no ha estat cap altre que el Lexus UX, un SUV de mida compacta, el que més vendes li ha robat. És per això que, tenint en compte que ja tocaria una nova actualització o una nova generació, en la macadura japonesa han optat per deixar de comptar amb ell.

 

I per acomiadar-se d'aquest model han optat també per llançar una edició especial de comiat, la Lexus CT Cherished Touring, una edició que arriba amb lleugers canvis en la seva estètica però que, això sí, continua mantenint el mateix motor, una mecànica híbrida de 136 CV que neix de la unió del motor de quatre cilindres en línia de 99 CV i un motor elèctric de 82 CV. Evidentment, com tots vosaltres models de Lexus, aquest CT 200h compte amb l'etiqueta ECO de la DGT.

Una manera fins a cert punt afectuosa d'acomiadar-se d'un model que, com ha passat en altres marques i en altres segments, no ha pogut resistir l'|avanç dels SUV a nivell mundial.