Per molt que, a diferència del que passava fa ja moltes dècades, la globalització ha permès que a Espanya es puguin comprar cotxes de tota mena de marques i que també són presents a molts altres mercats a nivell mundial, en la indústria de l'automòbil continuen sent molts els fabricants que opten per diferenciar clarament els seus catàlegs depenent del mercat en el qual hi haurà la venda.
Sobretot si es tracta de mercats tan diferents com és el d'Amèrica del Nord, amb els Estats Units i el Canadà, respecte al mercat europeu. No és que sigui precisament cap secret que les necessitats i els gustos dels conductors nord-americans no tenen a veure res amb les dels conductors europeus, que s'ajusten en aquest sentit molt més a les que tenen els conductors asiàtics.
És per això que és molt habitual que marques tan potents com Toyota optin per posar a la venda alguns models tan sols al mercat nord-americà i siguin models que estan pensats per allà per a aquest tipus de mercats. Això és el que acabo de fer recentment la marca de luxe del fabricant japonès, en aquest cas Lexus, amb un model que, desgraciadament, no es podrà comprar a Espanya.
Lexus amplia la seva gamma als Estats Units amb un SUV de set places
En aquest cas es tracta del nou Lexus TX, un SUV de set places de gràcies dimensions que comparteix plataforma i molta tecnologia amb el Toyota Gran Highlander però que, com sol ser habitual és la marca de luxe, es troba un nivell per sobre dels Toyota en tot el que es refereix a qualitat, equipament de sèrie i tecnologia.
Conscients de l'actual situació en la indústria, a la marca japonesa optat per posar a la venda aquest model amb diferents versions a nivell mecànic, tant amb versions de combustió com amb opcions híbrides auto recarregables, la millor arma de la marca, així com fins i tot amb una versió híbrida endollable.
Si bé és cert que no es coneixen encara els preus d'aquest model per al mercat nord-americà, sí que se sap ja que es posarà a la venda final d'aquest 2023 i que, a més, més enllà que sigui model pensat poli per a aquest mercat, també crida especialment l'atenció que vagi a ser un model que es fabriqui de fet als Estats Units, tancant així un cercle d'un model que el té tot per triomfar en un dels mercats més importants del món.