Toyota i Peugeot poden presumir de ser ara dues de les marques amb més pes al nostre mercat. Dos fabricants que, cada un a la seva manera, ha aconseguit de fet convertir-se, des de començament d'any, en les dues més venudes a Espanya. Si bé és cert que bona part de l'èxit de les dues arriba pels bons preus dels seus models bàsics, també és cert que les dues tenen models als seus catàlegs que ja van dirigits a un conductor que busca una mica més que un bon preu.

En el cas de Toyota, és Lexus, la marca prèmium, la que juga aquest paper. I un dels models que més està donant de què parlar des que va arribar l'any passat és el nou Lexus NX híbrid endollable, un SUV prèmium que ho té tot per triomfar i que es queda, per preu, a mig camí entre les marques generalistes com Peugeot i les prèmium top com Mercedes i companyia.

 

En el cas de Peugeot, un dels models que més alegries li està donant a la marca és la versió PHEV del seu 3008, el model que pot presumir de ser el SUV més venut a Espanya del seu segment.

És evident que el Lexus està un esglaó per sobre quant a qualitat. Al cap i a la fi no deixa de ser un prèmium, mentre que el 3008 PHEV, per molt bo que sigui, no deixa de ser un generalistes. Tanmateix, són models que s'assemblen més del que pot semblar, per això molts es pregunten quin és millor dels dos.

El Peugeot 3008 PHEV és l'opció racional, mentre que el Lexus NX PHEV és l'opció prèmium

Si no tenim el preu com el principal argument de compra, és evident que el Lexus és l'opció a escollir. Un model que parteix des dels 62.000 euros sense ajuts i que arriba amb un motor de 306 cavalls de potència i una autonomia en manera cent per cent elèctric que arriba als 76 quilòmetres. A més, compta amb una capacitat de càrrega de 545 litres, una xifra ja molt interessant.

Per la seva part, la versió d'accés del 3008 PHEV parteix donis dels 49.800 euros sense ajuts, un preu notablement inferior al del Lexus. Això sí, aquest model francès compte en la seva versió d'accés amb un motor de 180 cavalls amb una autonomia d'uns 58 quilòmetres. El seu equipament, malgrat no estar a l'altura del models japonès, és més que atractiu.

 

Així, com sol passar sempre que es comparen dos models de qualitats diferents, el Peugeot es posiciona com l'opció més racional i equilibrada, comptant que és un dels millors models de la marca generalista, mentre que el Lexus és l'opció per als que busquen, sense importar-los el preu, l'opció més luxosa i exclusiva. Per la diferència de preu, i les vendes són allà per demostrar-lo, és evident que el 3008 és una opció millor.